CJFischer Skrevet August 8, 2018 Share Skrevet August 8, 2018 Hei, Ettersom at jeg selv er rimelig fersk innenfor dette enorme feltet kalt «bil» og «åja, det er dét som er feil» så henvender jeg meg til dere i håp om et innspill eller to. i mangel på bedre ord så er problemet to-delt. Det første problemet er at når AC blåser kaldluft lyder en ulyd fra motorrommet, denne er forholdsvis «høy og lys» i lyden. Når jeg skrur av kaldluft så forsvinner den like enkelt. Her kommer vi videre til problem nummer to. Når kaldluften er slått av lukter det skyttergrav og minkerede i bilen. 1. Hva kan førstnevnte ulyd komme av og hvordan evt fikse dette problemet? 2. Hvordan løse problem to, er det rens og filterbytte som er tingen? Setter pris på all tilbakemelding på forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 9, 2018 Share Skrevet August 9, 2018 1. Defekt reim eller løpehjul til AC reim kanskje. 2. Bakterie oppbygging i varmeapparatregister. Må renses med rett stoff. Skift filter også om det er lenge siden sist. For å unngå bakterier, slå av AC 5 min før du stopper bilen. Da rekker det å bli tørr der og da har ikke bakteriene grobunn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CJFischer Skrevet August 9, 2018 Forfatter Share Skrevet August 9, 2018 Tusen takk for svar! 1. Er en slik reim vrien å bytte? 2.da skal jeg få gjort det snarest! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet August 9, 2018 Share Skrevet August 9, 2018 Drivreim er en enkel operasjon. Søk på Serpentine belt change på din motor så finner du både video og forum meldinger hvordan og hvilke utstyr. Usikker på om du har plastikkdeksel rundt motorvifta, men for meg er dette mest slitsomme delen av jobben. Faktisk å komme til medfører at jeg må ta bort mye plastikk på min 2001 modell m54b22 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CJFischer Skrevet August 9, 2018 Forfatter Share Skrevet August 9, 2018 Hmm, da skal jeg sjekke dette nærmere, tusen takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå