Gå til innhold

Webasto 09 mod e61


k.p
 Share

Anbefalte innlegg

Joda, din brenner ser ikke så verst ut.

Jeg ville ha bestilt det jeg beskrev i mitt forrige innlegg.

Du kan ha flaks å finne en tilsvarende brukt webasto, men jeg har ventet på en i 3 mnd på eBay og i Norge samt høgger i Sverige, uten hell.

Den 4 km torx som knakk er ikke det verste, du klarer deg nok med 3. Men på eBay finnes det noen brennkammer med mellomstykket/varmeveksler. (Den som har knekte skruer i seg nå) dette koster noen ganger bare 400,-!

Jeg brukte 19mm skjøtestykker fra biltema for å bruke bilen uten webasto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan man koder inn en annen webasto.
Men det går sannsynligvis ikke da det er forskjellig programvare på webasto til forskjellige bilmerker.

Men du kan jo forsøke med en ny hjerne fra en Audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er oppe å går ja, brukte skjøtestykke på slangene. Er litt usikker på veien videre med webastoen min.

Om jeg skal kjøpe brennkammer og glødestift/flammevakt og deler eller ikke.

Jeg får kontakt med den via pc og ingen feilkoder på ecu eller annet. Den starter via INPA,men stopper som sagt i flammevakt fase2. Kjøler seg ned og går i stand by modus.

Men det jeg ikke finner ut av er hvorfor jeg ikke får startet den ifra bilen. Eller hvorfor bilen selv ikke starter den når det nå er 0 grader ute her oppe i nord. 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at ecu i webasto ikke vil at bilen skal starte den fordi det f.eks er noe feil med glødstift/brennkammer?

https://www.butlertechnik.com/webasto-heater-parts-c111/webasto-heater-control-unit-heat-exchanger-thermo-top-c-diesel-92998e-92998g-p1680

Er det mulig å kjøpe denne jeg har linket til her også programmere den til bilen? Her følger med control unit også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at det er annen hjerne til BMW, men jeg har ikke personlig testet dette. Har bare brukt hjerne fra andre BMW. 

Eksos utslippet på aktuell webasto passer ikke direkte mot din eksos da røret stikker for langt ned. Mulig det går med 22mm eksos vend på 90 grader og ei klemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...