Mons1 Skrevet August 26, 2018 Share Skrevet August 26, 2018 (endret) Plutselig vil ikke den ene bakdøren låse seg opp via fjernkontrollen. Man må åpne den fra innsiden ved å dra å håndtaket for å åpne døren. Men den låser seg fra fjernkontrollen. La merke til at noen ganger gikk bare "knoppen" halvveis ned og kunne da åpnes igjen via fjernkontrollen, men når den låser seg og "knoppen" går helt ned, så klarer man ikke å åpne den. Konklusjonen er at det er en treghet slik at den elektriske mekanismen ikke klarer å åpne skikkelig. For mye motstand. Så spørsmålet er: Hvor kan denne tregheten være? Er det noe som kan smøres? Ser på dele-tegning at "knoppen" er et stag som går det til hovedenheten for låsen. Regner med at dette er montert inni døren slik at det er et mareritt å ta ut. Noen som har vært borti dette og har noen tips? Bil: 2002mod 320DAT. Endret August 26, 2018 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 26, 2018 Share Skrevet August 26, 2018 Jeg skrudde på min e39 en gang og det var ganske kurant jobb. Når dørtrekket er av så er det meste gjort. Dyppet min låsekasser k tykk motorolje og hang se på tørk, dette var pga ising på vinteren. Virka fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet August 26, 2018 Forfatter Share Skrevet August 26, 2018 Tok ånden over meg og tok fram verktøyet. Det var super-enkelt å få ut låsemekanismen i bakdøren. Tok ikke mer enn 10minutter. Testet låsen med låsemekanismen ute og konkluderer med at feilen er inni selve boksen. Prøvde å se hvordan det er å demontere selve boksen, men det ser ikke ut som den er laget for noe slikt. Det var noen pittesmå trox-skruer, men jeg hadde ikke den størrelsen. Kanskje enklere å finne en brukt som fungere på ebay? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå