Gå til innhold

BMW EWSII E34 M5 1994/7 slette/delete startsperre


marius_m535_90
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde problemer med min 1995 E34 M5 Touring med sitt berømmelige EWSII startsperre system!

Kort fortalt har bilen glemt nøkkelen sin (chip), som gjør at EWS ikke gir videre signal til start puls, bensin, veivsensor og gnist.

Jeg var i kontakt med mange, til slutt bestilte svigerfar diagnoseutstyr, som fant ut at bilen ikke kjente igjen nøklene. Her er det 4 ledd som kan fuske. Første er chip, chip mottaker ved tenningslås, EWS boks eller canbus føringen til hjernen.

Etter kontakten med saliya fra statene han anbefalte å få tak i hjerne fra S38B38 fra tidsrommet 1992/4-1994/4 etter dette kom EWSII.

Prosess fjerning av EWSII 

Få tak i ECU fra en S38B38 tidsrom 1992/4-1994/4. DME BOSCH 0 261 200 412.

Ta vekk EWS boks med tilhørende ledning til rattstamme. 

Lag en ledning eller bruk boks som er selvmodifisert uten innmat med to poler til EWS kontakt. 

Pin 1 svart/gul tykk og pin 3 svart/grønn tykk skal koples sammen (trigger start signal).

Kople fra minus-pol batteri og monter ny ECU/DME, vri om nøkkel.

 

 

Valgmuligheter uten å fjerne EWSII system.

BMW Norge (Bilia) har kodeutstyr til nøkler, det kan med sikkerhet fungere å kode nøkkel og ECU/DME sammen igjen. Men har den glemt en gang når blir neste gang?

Diagnose er å anbefale. Den må ha batterilader under feilsøking (sterk anbefalt).

Nøkkel Chip er lite sannsynlig, nøkkel ring er derimot mer utsatt.

EWS boks.

Ved feil i canbusledning til hjernen, vil ikke tester få kontakt ved feilsøking. 

 

Håper dette kommer til nytte, ikke bare på min M5 og jeg savnet noe å Google som en simpel sak som dette.

 

MVH Marius Østby

 

Hi, I had problems with my 1995 E34 M5 Touring with its famous EWSII immobilizer system!

In short, the car had forgotten its key (chip), which makes EWS not give a signal to start pulse, gasoline pump, crank sensor and spark.

I was in touch with many, in the end, my father-in-law ordered diagnostic equipment, which found out that the car did not recognized the key`s.

Here are the four issues that can make problem`s: First is the key chip, chip receiver at ignition lock, EWS box or canbus lead to the brain.

After contact with saliya from the states he recommended to get a brain from the S38B38 from the time period 1992 / 4 - 1994/4 after this came EWSII.

 

Prosess removal of EWSII

Get the ECU from an S38B38 period 1992 / 4-1994 / 4. DME BOSCH 0 261 200 412.

Remove the EWS box with its associated steering wheel wires to ignitioin lock.

Make a wire or use a box with self-modification with two-pole input to EWS connector. Pin 1 black / yellow thick and black / green thick must be connected (trigger start signal).

Disconnect minus-pole battery and mount the new ECU / DME, turn key and start.

 

 

Select options without and remove EWSII system.

BMW DEALER has the tool for coding the key to the car again, it can certainly work to code the key and ECU / DME together again. But have it forgot once when is next time?

Diagnose is recommended. You must have battery charging connectect with troubleshooting (strongly recommended).

Key Chip unlikely, the key ring is more rather a problem.

 

Best Regards Marius

 

 

IMG_20180903_154944.jpg

IMG_20180903_155012.jpg

IMG_20180903_155042.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...