Gå til innhold

Chip box på allerede tunet bil?

RCmannen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke testet noe slikt, men hvis det er en slik billig tuningboks så er jo de slik at de bare pøser på mere fuel, turbotrykk og luft. De styres ikke av tilbakemelding fra div sensorer, men sender "falske" signaler. Så ikke sikkert motor går i nødmodus når grensene passeres. Jeg vil tro det ender med motorhavari, turbohavari eller drivverkbrudd.

Du vil ikke ha råd eller tips, men tenk deg om en gang til før du finner på dette hvis du ikke vil ødelegge bilen.

Ved remapping må tuner holde seg innenfor visse grenser hvis ikke går motor i nødmodus, pga tilbakemelding fra mange sensorer, så er det forskjellig hvordan de forskjellige tunere får dette til og hvor mange parametere de justerer i tuningprogrammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maxmek skrev:

Jeg har ikke testet noe slikt, men hvis det er en slik billig tuningboks så er jo de slik at de bare pøser på mere fuel, turbotrykk og luft. De styres ikke av tilbakemelding fra div sensorer, men sender "falske" signaler. Så ikke sikkert motor går i nødmodus når grensene passeres. Jeg vil tro det ender med motorhavari, turbohavari eller drivverkbrudd.

Du vil ikke ha råd eller tips, men tenk deg om en gang til før du finner på dette hvis du ikke vil ødelegge bilen.

Ved remapping må tuner holde seg innenfor visse grenser hvis ikke går motor i nødmodus, pga tilbakemelding fra mange sensorer, så er det forskjellig hvordan de forskjellige tunere får dette til og hvor mange parametere de justerer i tuningprogrammet.

Takk for godt svar!

At jeg ikke ønsket råd eller tips er fordi de fleste ville sagt "Skaff deg en skikkelig tune til 8k". Men da vet jeg at dette er noe jeg bare legger på hylla. Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...