Gå til innhold

Lav ladespenning på batteri. E60


Helge Hansen
 Share

Anbefalte innlegg

Var på biltema i dag å kjøpte en 6m 35mm2 batterikabel som jeg la på utsiden av bilen å koblet fra ladepunkt i motorrom og på batteri i bagasjerommet, fikk da nesten 14v på batteri og 14.2v ut fra dynamo, så det er nokk batterikabel under bil som er brent i kobblingspunkt, kabel i bagasjerom var også varm en 10-20cm. Bilen trengte heller ikke noe ekstra start strøm selv om det var lite strøm på batteriet med ekstra kabel. Så må nokk kjøpe en ny kabel til 3500kr. 

Endret av Helge Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oppdatering på strømproblemet mitt.Har nå skiftet batterikabelen som går fra motorrom og til bagasjerom under bilen.Var ikke mye tvil om att den var gåen. Var veldig brent i koblingspunkt som går opp i bagasjerommet. Kabelen i bagasjerom som er koblet til denne og går til batteriet var i orden så vidt jeg kunne se. Litt overrasket over att kabelen er i aluminium.

20190103_191100.jpg

20190103_191050.jpg

20190103_190937.jpg

20190103_190915.jpg

20190103_190911.jpg

20190103_191036.jpg

20190103_191015.jpg

20190105_095941.jpg

20190105_095928.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fant du feilen 😊 ser det er blitt mer og mer gjenganger på typisk 10-12 år gamle bmwer. Saltsuppa bør ta regninga. Men ofte en lur plass å begynne feilsøking om man har bil i denne aldersgruppen. Sitter bare å venter på at min skal gjøre det samme (2007 mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Evopower skrev:

Der fant du feilen 😊 ser det er blitt mer og mer gjenganger på typisk 10-12 år gamle bmwer. Saltsuppa bør ta regninga. Men ofte en lur plass å begynne feilsøking om man har bil i denne aldersgruppen. Sitter bare å venter på at min skal gjøre det samme (2007 mod)

Kan godt vere saltsuppe som er opphavet til problemet ja som trenger inn i krympestrømpa som har vert der en gang i tiden, krympestrømpen min var helt brent bort😜

var ganske mye jobb å bytte den jævla kabelen i og med att den går over drivstofftanken, så den måtte slippes ned samt att jeg måtte slippe ned traversen på førerside litt for å komme til en jævla mutter som holder skinna som kabelen går i. Mulig BMW har lettere løsninger en det jeg kom frem til men ut i fra det jeg har hørt angående pris for å få det gjort på verksted så kan jeg godt jævles å bannes noen timer.

Noen sier de har fått pris på 20k-25k for å få byttet kabelen på verksted og en fikk pris på 64k hos strandveien auto, den siste kan umulig stemme😜

Noen påstår også de har fått byttet kabelen gratis på tilbakekalling bmw hadde angående mulig feilmontert batterikabel i bagasjerom, men det gjelder vel plastdekselet på kabelen som er koblet til denne i bagasjerommet og som går til batteriet. Så tviler på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...