morfen94 Skrevet November 22, 2018 Share Skrevet November 22, 2018 Hei! Har en e70 30d som ikke starter. Setter meg inn i bilen og trykker på start, så skyter den ut innslaget, men drar den ikke rundt, bare går rett inn igjen. Starter tvert når jeg jumper pluss på starterrelé til signal på startrelé, da nøler den ikke en gang. Noen som har en viss peiling på hva det kan være? Byttet nettopp jorden fra motor til karosseri hvis det skulle ha noe å si. Christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 23, 2018 Share Skrevet November 23, 2018 Mål spenningen på batteriet, kan måles fra motorrom, da når overflatespenningen er vekke. Dvs vent 0,5 time til alle moduler har gått i hvile. Du bør ha minimum 12.3VDC, Helst over 12,6VDC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morfen94 Skrevet November 23, 2018 Forfatter Share Skrevet November 23, 2018 Nytt batteri i bilen, når jeg tar en liten kabel fra + på starter til + på signal kabelen til starteren fyrer den med en gang, men når jeg trykker på knappen skyter den bare ut innslaget og går tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet November 23, 2018 Share Skrevet November 23, 2018 49 minutter siden, morfen94 skrev: Nytt batteri i bilen, når jeg tar en liten kabel fra + på starter til + på signal kabelen til starteren fyrer den med en gang, men når jeg trykker på knappen skyter den bare ut innslaget og går tilbake Har du tuningboks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morfen94 Skrevet November 23, 2018 Forfatter Share Skrevet November 23, 2018 Nei. Sjekket nå, mangler signal fra kl50 på cas, det er vel startknappen eller noe kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 23, 2018 Share Skrevet November 23, 2018 57 minutter siden, morfen94 skrev: Nei. Sjekket nå, mangler signal fra kl50 på cas, det er vel startknappen eller noe kanskje? Ja sikkert knappen eller ledningsbrudd, ingen feilkoder på CAS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morfen94 Skrevet November 23, 2018 Forfatter Share Skrevet November 23, 2018 1 time siden, quandt1960 skrev: Ja sikkert knappen eller ledningsbrudd, ingen feilkoder på CAS? Jo, dukket opp nå, feil på kl50, men ikke mer enn det, leser livedata i cas, 0v på 50 både før, under og etter jeg trykker på startknappen, men strøm på 30 er konstant. Kan det være reléet inni cas? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morfen94 Skrevet November 26, 2018 Forfatter Share Skrevet November 26, 2018 På 23.11.2018 den 13.10, quandt1960 skrev: Ja sikkert knappen eller ledningsbrudd, ingen feilkoder på CAS? Fant synderen, reléet innvendig i cas, får den klonet nå 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå