Gå til innhold

Bremserør E46?!?


Simone83
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Litt fortvila etter å ha vært på eu kontroll med bilen min. Alt er ordna bortsett fra at den må ha nye bremserør bak?!

Det gikk ikke an å pusse da det var gravrust sa dem. Men er det mye jobb å få til dette? Noen sier man må ned med hele tanken, andre sier det kan skjøtes? Blir bare veldig frustrert da dette høres veeeldig dyrt ut? Noe tips her? eller noe hobbymekanikere i Vestfold området? :))

Hilsen frustrert jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, bricks skrev:

Bør kanskje begynne med å få pris på ett verksted, jeg betalte rundt 5 tusen når jeg fikk byttet på min, nå er dette noen år siden, men husker at det ikke var så avskrekkene dyrt som alle ville ha det til

Okei :) skal ringe litt rundt å høre i morgen da. Fikk beskjed om at jeg måtte holde meg langt unna merkeverksted. Men jeg må vel bare høre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster rundt 5000kr-6000kr å bytte bremserør bak,på verksted. (ikke merkeverksted)

Det stemmer at man kan skjøte bremserørene ja.Man tenger ikke å ta ned hele tanken for å komme til,man tenger bare løsne tanken litt slik at man kommer greit til.

Et alternativ er jo å legge bremserørene rundt tanken,har selv gjort det engang og fikk det godkjent.Må bare være nøye med å feste bremserørene skikkelig.

Men skal du først bruke penger på å ha bilen på verksted,så er nok det lureste å bare legge rørene slik de er lagt originalt på bilen.(Man tenger som sagt ikke å ta ned hele tanken.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bestilte begge bremsrørende til GS bildeler + noen fester o.l. Løsnet på tanken som nevnt i forrige innlegg. Fullt mulig å få lagt rørene i samme trase som tidligere. Prøv å ikke bøye/endre mye på de gamle rørene når du demonterer slik at du kan bruke dem til mal når du skal bøye til de nye rørene. Tang for å bøye rørene kan du få kjøpt til biltema etc. Er litt jobb og knot, men fullt mulig å gjøre selv, for et par tusenlapper.

Du finner også DIY på youtube.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...