Gå til innhold

Oppgradere Business til Professional?

Anbefalte innlegg

Lurer på korleis ein går fram for å oppgradere den lille skjermen som er i Business til den større skjermen som er i Professional. Den bilen eg vurderer å kjøpe, har navigasjonssystemet Business og det er foreløpig ikkje mulig å bruke bluetooth. Snakka med selger og det skal visstnok gå an å kode, sånn at bluetooth virker. Har koden: S633A Preparation, mobile phone, Business.

Korleis bør eg gå fram for å fikse større skjerm og tilgang til bluetooth? Er ein 2008 mod 5-serie.

Har lest ein del om CCC, CIC osv. men skjønner lite og veit ikkje om dette gjelder i mitt tilfelle 😛 Så viss nokon kunne ha forklart dette på ein overkommelig måte hadde eg satt pris på det :) 

Er dette ein kostbar sak å fikse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal ha bluetooth (handsfree), om dette ikke virker er noe defekt.

Regn med 4-6000,- for å oppgradere til CCC (gammelt system), og 10-15000,- for å oppgradere til CIC ("nytt" system). Står veldig mye om dette rundtom på nett, inkl. her inne. Deriblant i denne (noe utdaterte) tråden: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, awt skrev:

Bilen skal ha bluetooth (handsfree), om dette ikke virker er noe defekt.

Regn med 4-6000,- for å oppgradere til CCC (gammelt system), og 10-15000,- for å oppgradere til CIC ("nytt" system). Står veldig mye om dette rundtom på nett, inkl. her inne. Deriblant i denne (noe utdaterte) tråden: 

Jupp, takker, var i den tråden eg leste litt rundt men blei litt forvirra. Skal gi det ein sjanse til 😛

Selger sa i hvert fall at det måtte kodes dersom bluetooth skulle funke🤔

Er vel helst det nye systemet eg vil ha(CIC fra 2008-(?)), men 10-15k er uaktuelt dessverre :( 

Endret av SaintPablo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Kanskje en bedre opsjon er å erstatte skjermen med en Android-skjerm. Du beholder spilleren og alle originale funksjoner, knapper og iDrive, i tillegg får du en bedre skjerm enn BMW tilbyr på sine nyeste modeller (mange bytter ut NBT-skjermen med denne), og alt av moderne funksjonalitet i Android i tillegg.

Hei! Ja, takk, blir fort den løsningen du nevner:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...