Gå til innhold

NA trimming


bmwe34t
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle lage en tråd der folk kunne presentere motor prosjektene sine, å da spesielt motor uten overladding.

Er sikker på det finnes mange små å store motor bygg rundt om i morges land, men finner veldig lite på norske forum.

Kan starte med mitt eget prosjekt, ser jo att jeg ikke har noen bilder men skall ta litt bilder når jeg fortsetter prosjektet.

Utgangspunktet mitt er en m52b28, med m54b30 veiv, råder og stempel. Bunndelen ble montert sammen med nye lager og ringer. Da dette plutselig ble ett haste prosjekt som måtte bli ferdig på noen dager ble det ikke tid til å gjøre noe med toppen, ble satt sammen med original m52b28 innsugs kam og innsugs kam fra m50b20nv på eksos siden. M50b25 innsug, s50b32 grenrør. G4 atom data sprut koblet på original ecu kontakt.

Denne oppskriften ga 177hk på hjulene (type rulle dyno) med en veldig fin moment kurve, skall finne fram utskriften av grafen å legge den ut.

Planen for vinteren er å plukke motoren ut igjen å gå over toppen så den er i tipp topp stand, samt nye kammer, litt usikker på hvordan kam man skall gå for enda. Spekulerer å veldig i nytt innsug men er veldig usikker på hvor mye det er å hente på det, vurderer s54 spjeld rekke på den men får se hva man ender opp med.

Har å en helt standard s50b30 som skall i samme dyno så er veldig spendt på tallene på den kontra m52 motoren.

Hadde vært gøy om flere skrev om hva dem holder på med, å gjerne erfaringer med hva som fungerer å hva som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 years later...

Ble lite oppdatering her, men skjer nu litt. S50 motoren ble solgt å kom seg aldri i Dyno. 

M52 motoren er plukket ut å begynt å få en overhaling. Toppen har fått slipt ventilene of nye rettinger, blokka var begynt å bli veldig slitt, så den er byttet ut, så holder nå på å sette den sammen igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2021 den 20.12, e30 tic skrev:

@NilsP@nilsp har en frekk s14

 

@e30 ticJasså du 😆

E vel ganske frekke den rekka med m20 med blåseapparat inni distriktet ditt og.

Syns jo det med NA trimming er blitt veldig interessant og har vel strengt tatt brukt altfor masse tid på det 😬

-men jaggu er det kjekt og kjøra litt hissig liten 4'er også.. den går faktisk 0-100 på såvidt over 5 blank logga på datasprutet, og eg er ikkje veldig brutal i starten heller, og tømt 3 gir ette 9-9.5 sek (ca 150-5) -og bilen er heller ingen lettvekter med alt utstyr + litt til sikkert.

Men NA trimming handle om korrekt sammensetning av porting, ventiler vs stempel/kompresjon.. kamaksel.. innsug lengder og eksos manifold er ein annen ting som eg har testa litt på.. men det blir jo veldig individuelt på type motor!

Anbefaler iallefall alle som tenke i slike baner om og sjekke litt rundt og få ein heilhet, ellers kan man fort bli skuffa og nesten ende opp med mindre effekt en orginalt!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...