Gå til innhold

N47, skifte strammer øvre registerkjede, enkelt?


eehgil
 Share

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Richard318 skrev:

Hva annet kan det være vis du hører på den lyden jeg sendte link til.. (min bil)

Usikker men du filmer ganske nært HP dieselpumpen, høres mer ut som å komme fra et stempel noe disse har. Jeg ville brukt stetoskop for å finne igjen denne lyden med denne periodiske frekvensen, de videoene jeg har hørt på N47 som virkelig har hatt problemer med kjedet har vært veldig mye mer rasslende. SÅnn høres det ut med en litt større frekvens: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke si noe sikkert over nett. Men ja, ikke ukjent disse CP pumpene feiler etter hvert grunnet dårlig smøring av diesel og kan lage ulyder, vil ikke spekulere i noe der over nett, vil ikke villede deg. Sjekk den mekaniske strammeren og dens hjul og andre roterende deler og prøv å utelukke det enkleste først og jobb deg oppover i kompleksitet er det beste rådet jeg kan gi.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, quandt1960 skrev:

Usikker men du filmer ganske nært HP dieselpumpen, høres mer ut som å komme fra et stempel noe disse har. Jeg ville brukt stetoskop for å finne igjen denne lyden med denne periodiske frekvensen, de videoene jeg har hørt på N47 som virkelig har hatt problemer med kjedet har vært veldig mye mer rasslende. SÅnn høres det ut med en litt større frekvens: 

 

Er det normalt at Dieselpumpene lager slik lyd når motor er kald/halvvarm? Gjør alle n47 det? Hadde min inne hos BMW mens det fremdeles var garanti på den, og da sa de, som du, at det var dieselpumpen. Lyden har vært helt lik så lenge jeg har eid bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...