Gå til innhold

F25 20d avgifter ved øking fra 163->184HK??


Stein60
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en 2012 F25 som ved førstegangsregistrering ble trimmet ned fra 184HK til 163HK. Nå som effektavgiften vel er fjernet, vil det koste meg noe ekstra i avgifter å få justert den opp til 184HK igjen?

Burde man chippet den opp til noe mer? Bilen har gått 100k.

Mvh
Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, koster ingenting dersom du kan vise til at utslipp og slikt ikke øker. Du får ikke BMW Norge til å offisielt endre effekt fra 163 til 184 da bilene er typegodkjente med effektredusering. Det mange av 2 literne dog får er Mppk, som skal pushe effekt fra 163 til 200 (?), og i noen tilfeller er også større bremser en del av pakka. Usikker på hvordan dette kittet er på F25. Dette er etter hva jeg har fått med meg, eneste tuning som viser til effektøkning uten at du må betale for avgifter på utslipp. 

Er dog en kostbar affære, men vil kanskje gjøre bilen mer ettertraktet ved videresalg. Original TUV godkjent "chip" fra BMW høres bedre ut for mange enn mye annet man får kjøpt for små tusenlapper. 

Etter hva jeg har lest meg opp på internett, så skal man kunne "kode" vekk effekreduseringen slik at bilen får 184 istedenfor 163. Men siden dette ikke er noe offisielt godkjent av BMW, så får du det heller ikke godkjent og skrevet i vognkort. Ville dog ikke brydd meg med det hvis jeg skulle gått fra 163 til 184. 

 

Edit:

Om du vil endre effekt utenfor BMW's kanaler, så er det kun gode ord å høre om bimmers egne TRF. Søk han opp :)

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...