Gå til innhold

E61 med Motorras / Registerkjederas


Glenn Iversen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

En venn var av meg var så heldig at han fikk registerkjederas / motorras på sin 2008mod E61 520D med motorkode N47-D20C

Billia har gitt han beskjed om at dette fort bikker 50.000,- hvis ikke mye mer.

Han vurderer derfor to alternativer

1. kjøpe en byttemotor han har fått tilbud på en "overhalt" råmotor hvor blandt annet registerkjede med alt tilbehør er byttet, for så å ta tiden til for å bytte denne motoren selv, plass, og tid til dette er ikke noe problem, og kunskapen med å mekke er heller ikke fraværende.
Bilen er så og si strøken, fin og velholdt uten skader, Eu godkjent med 0 mangler, automatkasse som ble flushet for 2 år siden, lav km stand for en 2008mod å være (ca 170.000km)
Mye nytt av slitedeler og ingen ulyder eller slakk i oppheng og drivverk, servicer fulgt og stempel i boka

alternativ 2 er å selge denne som delebil da helst som hel enhet, da interessen for å demontere deler på etterspørsel ikke er tilstede

Så mitt spørsmål er hva kan han forvente hvis han selger bilen som delebil, eller er det verdt å heller betale 26.000,- for råmotor og bruke tid på å flytte over all deler og sette den i bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kompisen din er mekkevillig og ser for seg å beholde bilen, samt at den sannsynligvis kan brukes i ca 4 år til uten altfor mye påkost, er det verdt det mener jeg.

Skal de  selges som delebil blir det nok lite penger om den ikke er smekkfull av dyrt ekstra utstyr som kan brukes, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...