Gå til innhold

B47 med 2 alternative luftfilterbokser.


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Har en F31 2016 320xdat hvor luftfilter boksen bråker. Det virker som at top og bunndelen ikke tetter godt nok, slik at når det blir kaldt, så vibrerer delene mot hverandre. Har byttet et feste, men det hjalp bare litt. 

Så kommer det merkelige. Bilen er adm. Kjørt av BMW Norge, og har derfor ikke gransket utstyrslista. Det viser seg nemlig at bilen min har to alternativer på luftfilterboksen, en for 842 og en uten. Bilen min har ikke 842 cold climate koden, noe jeg trodde var standard på norske biler, men 843 power reduction er der. 

En kammerat har lik bil kjøpt ny av forhandler og er produsert 2 uker etter min, heller ikke den har 842 koden 🤔

Noen som kan forklare meg forskjellen på luftfilterboks med 842 koden, og den uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men ble fortalt følgende på E91en av en kar. Mulig det er helt feil, jeg vet som sagt ikke:
På luftfilteret på cold climate er det slik luftfilterinnsats med slik skumgreier på, mens på hot climate er ikke dette der. Så slik jeg forstod det var det kun tilpasningen til denne som var forskjell på luftfilterboksene. Og jeg hadde slik greier på luftfilteret på E91en. Se på det hvite på toppen av filteret. Det er vel der for å hjelpe på å beskytte mot snø og drit å sette seg i filteret slik jeg forstod.

3093CWfilter.jpg.4b6c04ae009d5c292e6cfeb62cf4a2eb.jpg

Rett meg gjerne, for her er jeg på sykt tynn is :D 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...