BirkMcKnirk

X5 F15 - vann i kanaler - tips?

Recommended Posts

Har en X5 F15 30d - med vann i sidekanaler.

Får også vann i batteribrønn bak (men det kan jo teoretisk komme fra samme sted som kanallekkasje).

Drenering fra panromaratak er testet og OK.

Er det noen som har møtt på dette problemet før og kan gi noen tips til fiks?

Ikke norsk bil, så ikke garanti.. Men verkstedet hadde visst kjennskap til vann i kanal på X5, så det skulle visst være en enkel sak. Husker du hva som var feil på de de eldre modellene? 

19 timer siden, BirkMcKnirk skrev:

Ikke norsk bil, så ikke garanti.. Men verkstedet hadde visst kjennskap til vann i kanal på X5, så det skulle visst være en enkel sak. Husker du hva som var feil på de de eldre modellene? 

Ja, eksempelvis E46 samt E39, pakningen til glass gjorde at du fikk vann i dørene. Når det gjelder kanaler så kunne vann komme inn som følge av dårlig dørpakning og dårlig terskelpakning slik at det over tid kunne komme vann inn der. Skal innspisere min E39 til våren igjen. Alle BMW har dreneringspropper i kanalene så du kan lett drenere ut men det burde ikke komme inn grunnet korrosjonsfaren med det

Da har bil vært på BMW autorisert verksted og fått borret hull i rammen (eller dreneringsproppene). Kostet 3000,-

Venter stadig på tilbakemelding på hva årsak til vann i ramme var, da jeg syntes årsak bør utbedres. Samt, kr 3000,- for 15 minutters jobb inkl. opp på bukk fortjener litt mer svar en "vann er ute nå". De benyttet visst mer en 2 1/2 time på jobben, men med det jeg vet så kan jeg ikke fatte og begripe hva som skal ta så lang tid når de hadde løsningen klar for seg i forkant (altså 4 hull).

Legger ut svar/konklusjon når mottatt, så finnes det antagelig tilgjengelig til senere bruk for andre også.