Gå til innhold

X5 F15 - vann i kanaler - tips?


BirkMcKnirk
 Share

Anbefalte innlegg

19 timer siden, BirkMcKnirk skrev:

Ikke norsk bil, så ikke garanti.. Men verkstedet hadde visst kjennskap til vann i kanal på X5, så det skulle visst være en enkel sak. Husker du hva som var feil på de de eldre modellene? 

Ja, eksempelvis E46 samt E39, pakningen til glass gjorde at du fikk vann i dørene. Når det gjelder kanaler så kunne vann komme inn som følge av dårlig dørpakning og dårlig terskelpakning slik at det over tid kunne komme vann inn der. Skal innspisere min E39 til våren igjen. Alle BMW har dreneringspropper i kanalene så du kan lett drenere ut men det burde ikke komme inn grunnet korrosjonsfaren med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har bil vært på BMW autorisert verksted og fått borret hull i rammen (eller dreneringsproppene). Kostet 3000,-

Venter stadig på tilbakemelding på hva årsak til vann i ramme var, da jeg syntes årsak bør utbedres. Samt, kr 3000,- for 15 minutters jobb inkl. opp på bukk fortjener litt mer svar en "vann er ute nå". De benyttet visst mer en 2 1/2 time på jobben, men med det jeg vet så kan jeg ikke fatte og begripe hva som skal ta så lang tid når de hadde løsningen klar for seg i forkant (altså 4 hull).

Legger ut svar/konklusjon når mottatt, så finnes det antagelig tilgjengelig til senere bruk for andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...