Gå til innhold

Løs servo BMW 1 serie F20

thomveb
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ødelagt servoen på min bmw 116 i F20. Det viste seg at noen skruer løsnet slik at servoen ble ødelagt. Et par mnd etter dette skjedde kom et brev fra BMW Norge, hvor kvalitetsanalyser viser en produksjonsfeil på alle disse bilene, som kan føre til løe skruer i forbindelse med servo.

Jeg betalte 30,000kr for å få dette reparert. Nå har jeg henvendt meg til BMW for å få refundert kostnadene,. Skaden skjedde før jeg fikk brevet. Tilbakemeldingen jeg får er at det ikke er dokumentasjon på at skruene løsnet. Jeg er ingen bilmekaniker, men både verksted og bergingsselskapet kunne se at servoen var løs på grunn av noen skruer som var løsnet. Er det noen som har opplevd det samme som meg? Hvor skaden skjedde før brevet fra BMW ankom. Hvordan har dere evt. gått frem? Har ikke verksted dokumentert årsaken til at skaden er oppstått så mener jeg de ikke har gjort en ordentlig jobb, spesielt da årsaken er svært åpenbar.

BMW verkstedet kan jo heller ikke bevise at det faktum at servo ikke ble ødelagt grunnet løse skruer.

IMG_0226 BMW.jpg

Endret av thomveb
Nytt bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lagunilla skrev:

Lenge siden bilen ble reparert? Denne aksjonen har jo pågått siden Oktober 2018.

Bilen var ferdig reparert i slitten av Juni. Bilen var også bare gått 69,000km. Så er jo svært bemerkelsesværdig at servoen skulle blir ødelagt etter så få km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke KBA i Tyskland på denne. 2 serien og X1 med prod.år 2018 sliter med det samme men der kan det føre til tap av styring. 800 biler ca på verdensbasis, Mini Countryman og, beskrivelsen er lik som i ditt brev men konsekvensen BMW Norge skisserer er mild. 

Endret av quandt1960
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...