Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har kjøpt en e46 som har litt rust på siste 10cm av bremserørene bak. Kan jeg bytte bare enden av røret og skjøte disse sammen? Går dette gjennom EU?

Er ikke mitt bilde, men er omtrent slik det ser ut mtp. rust på min.

bmwbrakelinerust.jpg

Skrevet

Ja. Har gjort det både på E 39 og Tahoe. Har vært gjennom mange EU på forskjellig verksted og ingen kommentar. Det var et verksted som reparerte E 39n.

Skrevet

Regn med at rørene er stål, og et sant helvete å klemme fals på. Ville prøvd å pusse rent og se om det er tæring på selve røret først, er det bare overflaterust så er det bare å pusse og lakke det.

Skrevet
1 time siden, Kvasi skrev:

Regn med at rørene er stål, og et sant helvete å klemme fals på. Ville prøvd å pusse rent og se om det er tæring på selve røret først, er det bare overflaterust så er det bare å pusse og lakke det.

Ja det er vel stål siden det ruster, men det var ingen som nevnte helvete under reparasjonene. Jeg var tilskuer begge gangene. Det gikk ganske kjapt, men for en nybegynner er det nok ikke så lett kanskje. En sånn liten sak blir jo ikke noe stort beløp på et verksted.

Skrevet
1 time siden, orala skrev:

Ja det er vel stål siden det ruster, men det var ingen som nevnte helvete under reparasjonene. Jeg var tilskuer begge gangene. Det gikk ganske kjapt, men for en nybegynner er det nok ikke så lett kanskje. En sånn liten sak blir jo ikke noe stort beløp på et verksted.

Hva skal du frem til med nybegynner?  Har skrudd bil siden E30 ble lansert og jobbet som mekaniker ganske lenge, og flenset min del stålrør. Det er bare å regne med å bli plaget med det, de er steinharde ift kobber så må man ikke ned med tank/bakstilling er det like lurt å bytte hele røret når man først går løs på det.
Er btw ikke uvanlig at røret har rustet fast i koblingen til slangen så det er ikke dumt å ha en slange på lur når man setter igang.

Skrevet (endret)
43 minutter siden, orala skrev:

Jeg tenkte kanskje petersv ikke er så dreven i dette. Som meg.

Noen er drevne tilskuere og andre ikke. Bilverksteder har på generell basis ikke lov til å slippe inn kunder på verkstedet, men hvis du er pro gjorde de kanskje unntak.

Endret av Kvasi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...