Gå til innhold

Eierinfo på bruktimporterte kjøretøy


amentia
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden og restaurer en E36 316i Compact. Absolutt ikke en spesiell bil, snarere tvert imot, men den er spesiell for meg, siden jeg eide den fra april 2000 til desmber 2004, før jeg solgte den. I fjor sommer fikk jeg kjøpt den tilbake, og driver nå og totalrenoverer den. I den forbindelse har jeg lyst til å lage et (fysisk) album med bilder og diverse historikk. Den er en 1996-modell og var bruktimportert da jeg ble første norske eier i april 2000. Eierhistorikken mellom meg selv og meg selv har jeg, men aner ikke hvordan jeg skal gå fram for å finne eierhistorikken før den ble importert til Norge. Noen som har tips? Har forsøkt å google understellsnummeret, men fant ikke ut noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har bilens opprinnelige utenlandske skiltnummer så er du ett hakk videre. Jeg er litt i samme bås som deg, har en 1994 E34 520i (heller ingen spesiel bil) som jeg driver å tar vare på og steller godt med. Denne kom til Norge fra Tyskland i 2000, og har hatt få eiere siden da. Jeg var så heldig å finne ett papir i handskerommet med det opprinnelige skiltnummeret. Da fant jeg ut bla at bilen startet sitt liv som leasingbil leaset av det tyske flyselskapet Lufthansa sitt kontor i Hamburg. Jeg fant også ut at bilen ble byttet inn i 1997, antagelig pga endt leasing. Dette fikk jeg greie på ved å kontakte BMW Niederlassung i Hamburg hvor bilen ble solgt ny, ble byttet inn i 97 og igjen i 2000 før Rigetjønn Bruktbil i Kristiansand importerte den til Norge. 

En måte å gå frem for å finne skiltnummer er å sjekke ut om bilen hadde service hos en merkeforhandler i utlandet før den kom til Norge. Kontakt dem med bilens chassi nummer i håp om at de kan søke så langt tilbake i sitt system. Da kan de finne skiltnummer og forhåpentligvis hvem som eide bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...