Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med bruk av fjernlys-assistent etter montering av led-bar på nyere modeller (med led-lys)? Jeg har en 2017 mod. X5 (F15) som jeg har fått montert en led-bar. Tilkobling har jeg fått gjort via CANBUS (CanM8 styrestrømgiver). Når jeg aktiverer fjernlys-assistenten, kommer led-baren på når langlysene slår seg på, men den dimmer ikke ned når jeg møter motgående biler :( Dimmer ned når jeg kommer på vei som er opplyst med gatelys.. 

Noen som har noen ide/forslag til hvorfor ned-dimming ikke fungerer?  

IMG_5456_edited.jpg

Skrevet

LED-lys er adaptive, og i stedet for å dimme ned endrer de lysbilde/svinger bort ved møtende trafikk.

• 5 years later...
Skrevet
På 12.3.2019 den 9.51, Mariusjo skrev:

Er det noen som har erfaring med bruk av fjernlys-assistent etter montering av led-bar på nyere modeller (med led-lys)? Jeg har en 2017 mod. X5 (F15) som jeg har fått montert en led-bar. Tilkobling har jeg fått gjort via CANBUS (CanM8 styrestrømgiver). Når jeg aktiverer fjernlys-assistenten, kommer led-baren på når langlysene slår seg på, men den dimmer ikke ned når jeg møter motgående biler :( Dimmer ned når jeg kommer på vei som er opplyst med gatelys.. 

Noen som har noen ide/forslag til hvorfor ned-dimming ikke fungerer?  

IMG_5456_edited.jpg

Hvordan ledbar er det du har monter på bildet?

Skrevet

En slik Canm8 adapter skal gi ut signal berre når fullt fjernlys er aktivert.

Det kan vere ulike grunnar til at det ikkje fungerar som tenkt. Har du fulgt tilkoblingsbeskrivelsen til punkt og prikke? Det er mange plassar i bilen du kan finne CAN ledningar å koble deg på, men det er ikkje nødvendigvis det rette signalet.

Dersom det fortsatt ikkje virkar så må en ta kontakt med support og be dei om å sjå på saken. Eg har eit slikt Cannect RUI kit som ein kan bruke for å oppdatere modulen/fjerndiagnose men eg er ikkje så ofte i Bodø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...