Gå til innhold

Låse svinghjul N46


kimhas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg holder på å skifte registerkjede mm. på en gammel X3 med 2l bensin, N46.

Begynte i kveld men sliter med å få inn låsepinnen på svinghjulet, utrolig klønete å komme til og verktøyet jeg har er kanskje ikke helt likt originalen. Skal prøve å lage et bedre i morgen.

Jeg lurer på om noen har noen tips her, eller har timet opp motoren ved å klokke inn stempel nr 1 på øvre dødpunkt f.eks?

Takker for svar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit litt med låseverktøyet til n47, jeg måtte bare smøre det litt opp jeg brukte bare wd-40 , da det var lakk på utsiden som gjorde at det gikk tregt. uten verktøyet tror jeg deu kan bomme på 3 tenner, føler det er veldig mye vandring på veldig kort avstand på svinghjulet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Sist jeg gjorde dette var på en 116 med n45 jeg hadde.  Husker jeg da filte verktøyet litt ned og smurte så smatt det inn.  Men på denne bilen er de mye vanskeligere å komme til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får oppdatere her.

gikk bra i dag med ett annet låseverktøy jeg hadde liggende . Ble litt slark pga hadde slipt det ned litt så valgte å bruke klokke på sylinder nr 1 itilleg for å få eksakt posisjon. 

Tror også jeg fikk ut mesteparten av knekt plastikk ut av bunnpannnen uten å demontere den. Skrudde bare av lokket som tappepluggen sitter i og fikk fisket ut en god del. Startet og gikk fint men har ikke fått prøvekjørt pga kjølevann lekkasje fra en knekt plaststuss 

Dette er en 2005 X3 med 2l bensin som jeg kjøpte her om dagen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...