Gå til innhold

Rengjøre under sideskjørt?


 Share

Anbefalte innlegg

Mulig det er et dumt spørsmål men.. 

Tenkte ta vårrengjøring på min  BMW E82 2012 i påska. Tenkte ta av sideskjørt å få rengjort å lagt på voks. Men lurer på om det egentlig er nødvendig? Er redd eg fort ødelegger ymse klips osv ved demontering. Legger det seg mye skit i sideskjørtene på disse bilene? Er det noe form for drenering der? Bilen er bare gått 44 000km og blir ikke vinterkjørt av meg, med untak av da eg hentet bilen. 

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødvendig og nødvendig.  Jeg har vertfall gjort det på et par BMW'er jeg har hatt og på fatterns E91. Digg og å få vasket bak der og ha på litt guffe, f.eks fluidfilm  . Vis du gjør det riktig klarer ofte klipsene seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjorde jeg aldri dette på min e81. Derimot på en E46. Og der samler det seg en del dritt på innsiden. Særlig bak innerskjermen i fremre hjulbue. Der er det myyyyye sand og leire etter 18 år på veien. Man kan jo håpe at tilstanden har bedret seg på de nye karosseriene? 😁

Klips er lagervare hos BMW, og koster "ingen ting", så om det ryker et par, velter det ikke bilbudsjettet fullstendig.. 

IMG_20181014_140303.jpg

IMG_20181014_140305.jpg

IMG_20181014_140257.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...