John McLane Skrevet Mars 27, 2019 Share Skrevet Mars 27, 2019 Hei. Lurte bare generelt på hvordan dere klarer å tolke hva som er med bilen utifra kodene som blir avlest? Jeg er jo amatør og har ikke sjangs til å vite hva som er hva. CAS, JBE, RAD1, IHKA. Er det en måte å oversette dette "språket" på? Og få mer inn med teskje hva det faktisk gjelder. Hvordan skal ola nordmann vite hva terminal 15 input 1 er forno? hehe Jeg bruker Foxwell NT510. BWM 1-serie 2004. Er den andre BMW OBD'en noe mer 'barne' vennlig? Bavaria programmet. Har jo utstyr nå, vet bare ikke hvor og hva som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Mars 27, 2019 Share Skrevet Mars 27, 2019 CAS, JBE, RAD1, IHKA er forkortelser på forskjellige moduler. Bruker du ett program som er brukt av BMW så får du opp korrekt Feil'kode', samt ofte en litt mer beskrivelse av hva selve koden er. Dette er en heilt random feilkode som man vil kunne få opp med ett program som Ista, inpa o.l. P0414 Secondary Air Injection System Switching Valve "A" Circuit Shorted Og da kan man jo google seg frem til resten. Vedlagt er kodeliste BMW OBD Codes - rev1.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John McLane Skrevet Mars 27, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2019 50 minutter siden, Bmwturbin skrev: CAS, JBE, RAD1, IHKA er forkortelser på forskjellige moduler. Bruker du ett program som er brukt av BMW så får du opp korrekt Feil'kode', samt ofte en litt mer beskrivelse av hva selve koden er. Dette er en heilt random feilkode som man vil kunne få opp med ett program som Ista, inpa o.l. P0414 Secondary Air Injection System Switching Valve "A" Circuit Shorted Og da kan man jo google seg frem til resten. Vedlagt er kodeliste BMW OBD Codes - rev1.pdf WOW. Tusen takk for den filen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...