John McLane Skrevet Mars 27, 2019 Share Skrevet Mars 27, 2019 Hei. Lurte bare generelt på hvordan dere klarer å tolke hva som er med bilen utifra kodene som blir avlest? Jeg er jo amatør og har ikke sjangs til å vite hva som er hva. CAS, JBE, RAD1, IHKA. Er det en måte å oversette dette "språket" på? Og få mer inn med teskje hva det faktisk gjelder. Hvordan skal ola nordmann vite hva terminal 15 input 1 er forno? hehe Jeg bruker Foxwell NT510. BWM 1-serie 2004. Er den andre BMW OBD'en noe mer 'barne' vennlig? Bavaria programmet. Har jo utstyr nå, vet bare ikke hvor og hva som er feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Mars 27, 2019 Share Skrevet Mars 27, 2019 CAS, JBE, RAD1, IHKA er forkortelser på forskjellige moduler. Bruker du ett program som er brukt av BMW så får du opp korrekt Feil'kode', samt ofte en litt mer beskrivelse av hva selve koden er. Dette er en heilt random feilkode som man vil kunne få opp med ett program som Ista, inpa o.l. P0414 Secondary Air Injection System Switching Valve "A" Circuit Shorted Og da kan man jo google seg frem til resten. Vedlagt er kodeliste BMW OBD Codes - rev1.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John McLane Skrevet Mars 27, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2019 50 minutter siden, Bmwturbin skrev: CAS, JBE, RAD1, IHKA er forkortelser på forskjellige moduler. Bruker du ett program som er brukt av BMW så får du opp korrekt Feil'kode', samt ofte en litt mer beskrivelse av hva selve koden er. Dette er en heilt random feilkode som man vil kunne få opp med ett program som Ista, inpa o.l. P0414 Secondary Air Injection System Switching Valve "A" Circuit Shorted Og da kan man jo google seg frem til resten. Vedlagt er kodeliste BMW OBD Codes - rev1.pdf WOW. Tusen takk for den filen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John McLane Skrevet Mars 27, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2019 Hva vil det si når det står 'Present' eller 'not present' bak aksjonskodene? Not present=Ikke fungerende? Present=Fungerende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Mars 27, 2019 Share Skrevet Mars 27, 2019 Not present så ligger ikke feilen inne, men ligger i historikk, present så er feilen der nå. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John McLane Skrevet Mars 28, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2019 Rart siden verkstedet slettet alle kodene. Ser ingen universal slett, annet enn å gå inn individuelt å slette hver enkel modul tror jeg. Kanskje han ikke slettet alt. Han "glemte" jo å slette etter å ha koblet av og på batteri strøm. Bilen stoppet jo rett etter verksted var ferdig med den. Forså å slette 'alt' dagen etter, også gikk den fint. Så hvis jeg i det minste sletter not present, så dukker de ikke opp igjen? Og de present, si jeg sletter de og....skulle det være feil så dukker de fort opp igjen? Dumt jeg ikke kjøpte Bavaria BMW software og OBD2 kontakten. Ser så mye mer forståelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.F Skrevet Mars 28, 2019 Share Skrevet Mars 28, 2019 Ingen fasitsvar på dette med sletting av feilkoder, da de kan være aktive i ett sekund, å ikke aktive i neste. de som står som present vil jo mest sannsynlig da komme tilbake, og de som er not present sannsynligvis forsvinner. Ellers så burde jo ikkje bilen stoppe pågrunn av manglende sletting av feilkoder, da desse resetter jo seg selv ved start/stopp ved foreksempel nødmodus. Ellers så kan du kjøpe kabel på ebay, og så laster du ned Inpa på nettet en plass. koster ikke mange kronene, men kan være noe knotete og få til og fungere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John McLane Skrevet Mars 28, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2019 Det var veldig mange feilkoder inne i kjørecomputeren grunnen batterikabel som var brutt av. Så mye av og på med denne gjorde vel at mange koder oppstod. Og det er virkelig ikke tull. Den stoppet og startet ikke ordentlig om hverandre, selvom alt var fint. Alle kodene ble slettte og den gikk helt fint plutselig. Takk for info. Er INPA i prinsipp gratis da uansett? Eller koster det egentlig penger? Ser gratis download med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 28, 2019 Share Skrevet Mars 28, 2019 I min signatur finner du alt du trenger, men ikke kabel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John McLane Skrevet Mars 29, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2019 16 timer siden, Otis skrev: I min signatur finner du alt du trenger, men ikke kabel. Wow. Tusen takk. Så jeg ikke en gang Det er jo godteri butikk for BMW eiere hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet April 2, 2019 Share Skrevet April 2, 2019 Alle modulene vedlagt med forkortelser samt på tysk. Forkortelsene av modulene er i hobedsak tyske forkortelser. Om du bruker INPA/Ediabas/Tool32 vil du finne at mye står på tysk. Alle feilkodene har en counter før de blir presentert som feilkoder. Nettopp for å unngå mye mas/feilmeldinger, elektronikk er litt levende. Counter varierer fra feilkode til feilkode og er forhåndsprogramert inn i hovedmodulen. Eks: Dårlig pærekontakt inn og ut. På E46 er den counteren satt på 40 eller 50 før feil kommer opp i clusteret. 141121 List of abbreviations and modules.pdf K.F reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå