Gå til innhold

E91 bakrutevisker som ikke går, sjekk dette først


Mekkern
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk en dag en liten "klunke-lyd" ved start av visker bak, den hakket litt og stoppet opp midt på ruta. Åpnet glassluka og satte visker i riktig posisjon, samme ved neste forsøk. Og etter noen ganger med dette ville ikke visker bevege seg i det hele tatt.
Motoren fungerte fint, plata med hullet i nedre del av luka roterte som den skulle når jeg testa med åpen glassluke. Søkte selvsagt rundt etter mulig årsak/fix, og fikk mange treff på smøring av akslingen som går gjennom ruta. Men syntes armen gikk rimelig greit når jeg testet manuelt, så virket ikke som sannsynlig årsak.
Fikk etter hvert mistanke til tappen under glassluka som går ned i hullet på plata som driver viskeren, syntes den så veldig kort ut når jeg sammenliknet med bilder jeg fant på nettet.

Og løsningen ble å sprute på litt WD-40, vente litt, og så trekke forsiktig i tappen med en tang. Dermed ble den ca. dobbelt så lang, og viskeren fungerer igjen.
Tappen er fjærbelasta, og min hadde tydeligvis rusta fast. Hadde på mer WD-40 og beveget tappen opp og ned til det ikke kom mer rustfarget væske ut. 
Hadde også WD-40 inn mot akslingen og beveget viskerarmen maaaange ganger fram og tilbake manuelt, forhåpentligvis motvirker det at den setter seg fast med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...