Gå til innhold

Fuel trim adaption additive bank 1 high, trygt å kjøre med midlertidig?


Spzz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har et motorlys som avgir følgende melding: "Fuel trim adaption additive bank 1 high" 

Bilen rykker litt etter jeg nettopp har startet den og gir gass, etter 5 sekunder med litt rykking og jeg har komt meg opp i fart så piper det og alt fungerer normalt igjen.

Noen som har erfaring med dette og vet hva jeg må kjøpe/se på for å fikse det?

Kommer jo selvfølgelig rett før jeg er nødt å reise på en times bilreise på grunn av jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Spzz skrev:

Hei! Har et motorlys som avgir følgende melding: "Fuel trim adaption additive bank 1 high" 

Bilen rykker litt etter jeg nettopp har startet den og gir gass, etter 5 sekunder med litt rykking og jeg har komt meg opp i fart så piper det og alt fungerer normalt igjen.

Noen som har erfaring med dette og vet hva jeg må kjøpe/se på for å fikse det?

Kommer jo selvfølgelig rett før jeg er nødt å reise på en times bilreise på grunn av jobb ;)

Du bør absolutt sjekke dette ut! Nå er det litt omfattende å beskrive hva additive og multiplikativ betyr men prøv å google det så finner du mye bra stoff om det. Det betyr at du har en ganske rik blanding av drivstoff for bank 1, sannsynligvis sylinder 1-2 eller en av de to siden den er high. Det kan komme av flere ting, vakuumlekkasje ville jeg sjekket ut inkl. luftmengdemåler. Kan du lese alle verdiene fra tenning i INPA? 

Det jeg skriver trenger du ikke gjøre umiddelbart, du kan kjøre. Men du bør sjekke det ut. 

Endret av quandt1960
Liten notis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...