Nils Jørgen Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 Kan noen med 100% sikkerhet si om du kan ha forskjellig sporvidde foran og bak så lenge du holder deg innenfor 7.5mm regelverket? Samme bredde felger og samme dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 Det ble for mye å summere opp, så du kan lese selv. https://lovdata.no/forskrift/1994-10-04-918/§13-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet April 8, 2019 Forfatter Share Skrevet April 8, 2019 Når du har summert, ja eller nei? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 8, 2019 Share Skrevet April 8, 2019 Stort sett ja, men ikke uten papirer på at det er lov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet April 8, 2019 Forfatter Share Skrevet April 8, 2019 Jeg tolker ja uten papirer så lenge man holder seg innenfor 7.5mm på hver side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 9, 2019 Share Skrevet April 9, 2019 Ja, men samtidig så sier de at det kan kreves papirer i punkt 6.1 a. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet April 9, 2019 Forfatter Share Skrevet April 9, 2019 Meg bekjent godtas endringer under 15mm totalt uten dokumentasjon. Det står ingen steder at for og bakaksel må følge samme sporvidde. Svært få biler har samme sporvidde foran og bak originalt (da mener jeg ikke innpresset på felgen, den er ofte lik) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 9, 2019 Share Skrevet April 9, 2019 Ok. Da har du vel egentlig besvart ditt eget spørsmål? Jeg forstår dog at en bil som er typegodkjent med forskjellig sporvidde foran og bak, er godkjent i Norge uten at du som sjåfør må ha de med deg ved kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå