hwc Skrevet April 27, 2019 Share Skrevet April 27, 2019 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwc Skrevet April 27, 2019 Forfatter Share Skrevet April 27, 2019 Hei, Jeg forstår at det mulig er en feil på en føler. Men er det noen som vet om dette er abs føleren som må skiftes eller hva det er? Er på harryhandel-tur i sverige og fikk plutselig full disco i panelet, som vist på bildet over. Bilen er en 2006 E90 318i. På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 27, 2019 Share Skrevet April 27, 2019 Jeg har faktisk akkurat samme feil som dette, nå når jeg skriver dette. Dog så kan jeg ikke si deg nøyaktig hva som er feil. Men på min bil så er feilen der pga feil hjulstilling og ratt vinkel. Så jeg tror dette kommer av enten ABS sensor feil, eller ratt vinkel sensor. Det kan se ut som denne feilen blir trigget av feil forhold mellom hva bilen forventer av input fra sensorer og dermed tror noe er feil. Det positive er at du bare kan fortsette å kjøre, og at feilen blir borte av seg selv når feilen er fikset. hwc reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwc Skrevet April 27, 2019 Forfatter Share Skrevet April 27, 2019 Takk skal du ha, Otis. Godt å høre jeg trygt kan kjøre. Nå er dagligvarene her i Charlottenberg, Sverige unnagjort. Så nå gjenstår bare Systembolaget før vi vender nesa hjemover. God helg til deg! 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 27, 2019 Share Skrevet April 27, 2019 Men jeg glemte å si at du kanskje ikke har ABS eller DSC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knekten Skrevet April 27, 2019 Share Skrevet April 27, 2019 Heh, jeg fikk dette kit'et i posten igår: På min E82 '08 har det blitt rust under denne ABS-ringen, slik at ringen har utvidet seg og nå tar borti sensoren, som da forårsaker samme disco i panelet som du har. Mulig det er det samme som har skjedd hos deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwc Skrevet April 27, 2019 Forfatter Share Skrevet April 27, 2019 1 time siden, Otis skrev: Men jeg glemte å si at du kanskje ikke har ABS eller DSC. Joda, begge deler. Men nå har det gitt seg. Merkelig. Jeg regner med at det kanskje er abs-føleren som sitter litt løst eller noe. Skal se om jeg ser noe i morgen. Dog takk for respons! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hwc Skrevet April 27, 2019 Forfatter Share Skrevet April 27, 2019 27 minutter siden, Knekten skrev: Heh, jeg fikk dette kit'et i posten igår: På min E82 '08 har det blitt rust under denne ABS-ringen, slik at ringen har utvidet seg og nå tar borti sensoren, som da forårsaker samme disco i panelet som du har. Mulig det er det samme som har skjedd hos deg. Mye mulig. Skal se om jeg ser noe i morgen. Takk for tips! 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå