Gå til innhold

e90 2011 - VANOS


erlendja
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Sendte bilen (e90 318i 2011) inn hos Bavaria på sjekk etter at jeg fikk opp feilkoder på bilen, og merkelig lyd. (Feilkodene er 2A99 og 30EA). Fikk tilbake melding på at VANOS sannsynligvis måtte byttes, og at det var de som gjorde at det kom opp feilmelding på katalysatoren. Mekanikeren gav meg ett tilbud på 27 000 kroner for å bytte disse, som virker som en helt sinnssyk høy pris med tanke på at jeg har hørt at dette er noe som kan skrus ut, blåses rent og eventuelt være godt igjen? 

Noen andre som har hatt det samme problemet tidligere med disse feilkodene, eller vet om det å BYTTE VANOS er mye arbeid? TIPS?

😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, delebytterene hos Bavaria gidder ikke hverken å feilsøke eller reparere noe.. De tar ett kvalifisert gjett på hva som er galt, bytter hele enheten og sender regning uansett om problemet er løst eller ikke..
Jeg har ikke noen erfaring med vanos på E90, men det er sikkert likt mye annet... Til andre eldre bmwer har jeg funnet disse.. http://www.beisansystems.com/index.html
Men tipper det finnes noen alternativer til E90 også..
Til E46 kostet ny Vanos solenoid blokk 2600,- pluss frakt fra Beisan istedefor over 10.000,- hos BMW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...