marius330 Skrevet Mai 11, 2019 Share Skrevet Mai 11, 2019 (endret) Var innom verksted med bilen for EU godkjenning. Ba samtidig om en diagnose sjekk på bilen. Fordi den holder igjen/nøkker på rundt 1500/1700 rpm, spesielt i 2 gir. Mekaniker prøvekjørte bilen med meg for å sørge for at vi snakket om samme problem. Han kjente også dette ved 1500/1700 rpm, han fikk opp feilkode på ute temp sensor noe som stemmer da den viser -40 konstant. Han kommer senere ut til meg og sa at denne har innvirking på motorstyring og at da vil bilen gløde når den ikke trenger det eller noe. Jeg er ingen mekaniker eller kan veldig mye bil, men er dette sant? Kan dette ha betydning for det problemet jeg beskrev over BMW 1 serie 116d 2009 mod Endret Mai 11, 2019 av marius330 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 11, 2019 Share Skrevet Mai 11, 2019 Nja, motorstyring sjekker også kjølevannet temperatur og kalkulerer utfra det. Og siden bilen vet det feil på temperatur sensor så vil jeg anta at den ikke har den med i vurderingen. EGR ventil høres mer ut som en synder hos deg. Vil åpnet den å sjekket/vasket. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius330 Skrevet Mai 11, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2019 Er det bare å åpne den og rense den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius330 Skrevet Mai 11, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2019 Han nevnte også noe om denne egr ventilen, men ville først ha byttet ute temp sensoren sa han. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 11, 2019 Share Skrevet Mai 11, 2019 Jeg har ingen personlige erfaringer med EGR fra denne modell, så jeg ville mest meg litt opp på nett først. Men det pleier å være slik ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 13, 2019 Share Skrevet Mai 13, 2019 BMW biler pleier ikke bruke utetempsensor til motorstyringen, pleier være en egen temp.måler i innsuget for å måle temp på innsugsluft. Ellers helt som Otis skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå