Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var innom verksted med bilen for EU godkjenning. Ba samtidig om en diagnose sjekk på bilen. Fordi den holder igjen/nøkker på rundt 1500/1700 rpm, spesielt i 2 gir. 

Mekaniker prøvekjørte bilen med meg for å sørge for at vi snakket om samme problem. Han kjente også dette ved 1500/1700 rpm, han fikk opp feilkode på ute temp sensor noe som stemmer da den viser -40 konstant. 

Han kommer senere ut til meg og sa at denne har innvirking på motorstyring og at da vil bilen gløde når den ikke trenger det eller noe. 

 

Jeg er ingen mekaniker eller kan veldig mye bil, men er dette sant? Kan dette ha betydning for det problemet jeg beskrev over

 

BMW 1 serie 116d 2009 mod 

Endret av marius330
Skrevet

Nja, motorstyring sjekker også kjølevannet temperatur og kalkulerer utfra det. Og siden bilen vet det feil på temperatur sensor så vil jeg anta at den ikke har den med i vurderingen. 

EGR ventil høres mer ut som en synder hos deg. Vil åpnet den å sjekket/vasket.

Skrevet

Jeg har ingen personlige erfaringer med EGR fra denne modell, så jeg ville mest meg litt opp på nett først.

Men det pleier å være slik ja.

Skrevet

BMW biler pleier ikke bruke utetempsensor til motorstyringen, pleier være en egen temp.måler i innsuget for å måle temp på innsugsluft. Ellers helt som Otis skriver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...