Gå til innhold

e46 316i stoppet plutselig i fart

325ie46
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en 316i med n42 motor som plutselig motoren stoppet under fart. Når jeg prøvde å starte den igjen ville den ikke, var som det ikke var tenning. Prøvde å starte den igjen 30 minutter senere og da startet den og gikk dårlig, men den gikk bra etter 30 sekunder. Den kjørte fint i 3 minutter og så plutselig stoppet den igjen og vil ikke starte.

Det har skjedd før, men da startet den igjen med en gang.

Den har bensin, bensinlyset begynte å lyse omtrent 2 km før den stoppet.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med bensinlyset mener varselet om lite bensin, ville jeg fylt på minst 10 liter, og er du heldig så fungerer alt normalt. Jeg hadde en bil som viste 1/4 tank, men tomt var det. Og en annen som viste lite, med varsellys som du har, og den stoppet også, selv om lyset nettopp hadde kommet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har akkurat samme problem. Har skiftet nesten alt som kom frem på diagnose, ingen hjelp. Skiftet bensin, bensinpumpe, samme problem. Har skiftet coiler og plugger også.

Lurer nå litt på om det kan være lamdasondene som spiller meg et puss. Hvis det ikke er det vet jeg snart ikke mer en at må skifte hjerne, men det krever programmering av denne.

Eller har du løst problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 16.31, 325ie46 skrev:

Får heller ikke opp feilkoder lenger, hadde to stk før bilen stoppa.

Hva var feilkodene før den stoppa?

Symptomene kan peke i retning veivaksel sensor. Men behøver ikke være det.

Anbefaler å sette bilen på verksted å få problemet løst istedenfor å bytte deler på måfå. ;-) Som regel billigere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et tilfelle i vinter på min M52TU. Kjørte på kvelden og gul lampe tente. Tenkte at jeg kunne fylle på vei til jobb dagen etter. Legger i vei og kommer ca. 2km før den hostet litt. Så ble det stopp. Leste feilkoder som viste missfire cylinder 3 og 4.

hadde nok en 3-6 liter igjen. Plenty til å komme seg til bensinstasjonen skulle man tro. Fikk en kamerat til å komme med 10 liter bensin. Da livnet den til og gikk som bare det. 

Fikk ikke nye feilkoder når jeg satt og kinnet litt før kompisen kom med kanna.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...