wiceTroc1ty Skrevet Juni 2, 2019 Share Skrevet Juni 2, 2019 Hei, Vi har en 2008 mod e61. Den er bruktinportert fra Tyskland og har derfor manuell gir. Vi kjøpte den i 2016, og har det siste året slette litt med div feilmeldinger. Støtt og stadig kommer motorlampa opp med "Engine malfunction, reduced power". Dette løses ofte om man skrur bilen av og på. Div. verksteder har sagt alt fra at dette bare er tullefeil i denne bilen, mens andre har foreslått og bytte del for del... Men nå i det siste har bilen begynt å riste noe sykt, hvertfall når man gir på i en oppoverbakke. I lavt gir, bruker bilen å dirre. Aksom man trykker ned gassen og slipper den, om og om igjen. Mens I høyere fart og gir, og hvertfall I en oppoverbakke, så opplevde jeg at hele bilen ristet, aksom at man skulle kjørt på et vaskebrett. Var helt nede i 2. gir før jeg kom opp bakken,mens motorlampa kom på og av, på og av. Skrudde bilen av og på igjen, og alt gikk bra videre. Noen som er mer teknisk som har noen forslag? Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 2, 2019 Share Skrevet Juni 2, 2019 Lese feilkoder. Lese litt i diesel tråden. Si hvilken motor du har. Eller sette den inn til noen som kan yrket sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiceTroc1ty Skrevet Juni 2, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 2, 2019 Dette er en bensin 520 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 2, 2019 Share Skrevet Juni 2, 2019 Da kan du stryke dieseltråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 3, 2019 Share Skrevet Juni 3, 2019 Lese ut feilkode er jo et must. Uten feilkoden og motorlampen ville jeg mistenkt svinghjul og hardykobling. Men siden du får opp motorlampen må du ta en diagnose, helst inpa eller dis. Gå over ledningsnett som går til motorhjerne og sjekk om du har irr på ledere. Tror du har en dårlig kontakt eller ledningsnett til ecu, derfor den kommer på og av. Om du skal ohme ledere så koble fra minuspol først og ta ut kobling til ecu før du sjekke motstand/kontinuiteten. Alt blir egentlig spekulasjon og tidkrevende uten diagnose. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå