MrBrum Skrevet Juni 16, 2019 Share Skrevet Juni 16, 2019 Jeg har en 98 e39 520i M52TUB20 hvor jeg vurderer å bytte DME, EWS og nøkkel over fra en 00 modell jeg har som skal skrotes. Dels fordi jeg da får den nye nøkkeltypen og 2 stk av dem. Har bare 1 på den gamle. I tillegg skal jeg ta med airbag hjerne med ledningsnett for å bygge om den gamle til dual stage airbag. (kom i mars 99). Men er det da slik at km stand på den jeg tar DME fra blir med over? Og da blir det ikke snakk om at jeg skrur km stand bakover, men framover.. Gamlebilen som skal tas vare på har gått 245 000. Mens den jeg i så fall plukker DME fra har passert 350 000 km. Må dette evt tas med Statens Vegvesen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 17, 2019 Share Skrevet Juni 17, 2019 Er 00 modelen etter september? Altså facelift? Du må sjekke om det er kompatibelt for vet de gikk over fra EWSII til III en gang. Ja den blir med over men da får du tamperdot. Vet det er mulig å fikse med rett koding men jeg har ikke gjort det før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 18, 2019 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2019 (endret) 00 modulen er fra 06/00. Jeg har googlet dette temaet og det er ikke lett å bli klok. Det var en som skrev på et utenlandsk forum at km stand lagres bare i instrumentpanelet(KOMBI) og ZKE III/GM III. I disse to modulene ligger km stand og bilens VIN nr lagret. Og han skrev at tamperdot ble aktivert ved f eks uoverenstemmelse med VIN nr på KOMBI og ZKE. Derfor ble jeg nysjgerrig og gikk ut og byttet DME, EWS og lås fra min 00 delebil og satte inn i min 98 mod (prod slutten av 09/98 som også har EWS III). Km stand ble ikke med over og jeg fikk ikke tamperdot. En annen bivirkning er at motorlampe funksjonen ble aktivert. 09/98 har ikke det originalt på Europa leverte biler selv om lampa er i instrumentpanelet.Men bil produsert 06/00 har jo den aktivert originalt. Så da fikk jeg det også, men det er greit siden motoren ikke har feil uansett. Så slipper jeg å få spørsmål på EU kontroll om hvorfor lampa ikke lyser. Vet en del med eldre E39 har fått det spørsmålet. Så neste steg nå er å montere airbag enheten fra samme bil og bygge om til dual stage airbag i rattet. Jeg skal gjøre mye med denne bilen og bruke den bare om sommeren. Skal opprette egen tråd under prosjekter etterhvert. Endret Juni 18, 2019 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå