keemzn Skrevet Juni 26, 2019 Share Skrevet Juni 26, 2019 Hei godtfolk Har en 2008 e92 M3 som mest sannsynelig har et slitt svinghjul ifølge 3 forskjellige mekanikere. Utløserlageret ble byttet først for de troddet at det var gåent(noe det ikke var). Er ikke noe ekspert på dette feltet men er det noen her inne som har erfaring med å sette på et enkelmasse svinghjul istedenfor dobbelmasse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Juni 26, 2019 Share Skrevet Juni 26, 2019 Jeg trodde også det var utløserlageret til min (E91), men viste seg å være svinghjul. Vurderte enkelmasse til min, da dobbelmasse-hjulet sliter litt med momentet på steg 4. Fikk beskjed om at "NB! Dette raster og støyer fælt med clutch ute og i nøytral" så jeg har holdt meg unna så lenge. Sikkert noen andre her som har mer utfyllende info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Juni 28, 2019 Share Skrevet Juni 28, 2019 Dobbelmasse stabiliserer hele drivlinjen enormt mye og svingninger blir nærmest nøytralisert. Når du fjerner det så får du det mowz beskriver. Har ikke erfaring med bytte til singel men det finnes flere ettermarkedsløsninger på det med singel alu. Men det går utover komfort og hele drivlinjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Juni 28, 2019 Share Skrevet Juni 28, 2019 Jeg har enkeltmasse på min S54 i E30M3 idag. Jeg kommer til å sette på dobbeltmasse igjen. Støyer på tomgang og når jeg kjører. Spesielt på lavt turtall med mye belasting. Ikke verdt det når bilen blir brukt på gate 95% av tiden. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå