Gå til innhold

X5 3,0D 04mod ryker kraftig etter ca 1 min på tomgang


Tommy Transeth
 Share

Anbefalte innlegg

Hei :) 

Jeg har akkurat kjøpt meg en veldig hel og fin X5 04 mod. Nydelig kjøre og i meget bra stand sånn ellers :) 

Bilen har gått 292000km. Og var feil på dyse nr 2. Når den var varm, ville den ikke starte. Jeg byttet dyse i går. vært hos bmw og verifisert dyser. bilen starter nå igjen når den er varm. 

er ingen rykking, eller ryking når jeg kjører. Men.. feks når jeg kommer hjem... lar den gå ca 1 min på tomgang. begynner den og ryke kraftig litt hvit røyk. Blir bare værre og værre, jo lengre den står. og lukter skikkelig diesel. Er det noen som har vært borti dette. og har en ide om hva det kan være? er selv bilmekaniker.. så trenger ikke noen synsere. Trenger noen som har vært spesifik borti noe sikt. Er ingen feil koder. Kjører jeg i 500 meter. så blir rying borte og ingen diesel lukt. koblet ut webasto.. for og prøve. så ikke den. 

på forhånd stor takk for hjelp. snakket med 2 bmw mekanikere... og de klør seg like mye i hode som meg :) 

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som du har en sylinder som faller ut etter 1 minutt, det vil isåfall vise på korreksjonsverdiene når bilen går hvilke sylinder som ikke henger med, jeg ville ihvertfall begynt med å lese av på tomgang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...