Gå til innhold

Ny bil. Trenger råd! (e60-e90)


Acidrap
 Share

Anbefalte innlegg

Hei bimmerfolk. Registrerte en bruker for å poste dette, da jeg har vært "lurker" en stund. Skal gå i innkjøp av ny bil, helst i løpet av augustmåned. Budsjettet ligger på et sted mellom 70-90k. I hovedsak har jeg snust litt på preface e60, da 525-3d. Bilen vil bli brukt til normalt bruk, til og fra jobb osv (ikke langt). Jeg har veldig god erfaring med 525d e60 da jeg har kjørt en del mil i en kompis sin, men denne er da manuell(!). Når det kommer til eget kjøp innser jeg at 525d e60 manuell er som å finne nåle i høystakken. For å komme til poenget er jeg dog veldig usikker på om jeg skal kjøpe en e60 med automat eller en e90 med manuell. Det å gå fra r6 til r4 er jo et ganske stort kompromiss bare for å kose seg med manuellkassa. 2l e60 er totalt ute av bildet. Trenger litt innspill/råd. Kom også gjerne med finn linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke bli så veldig mye pendling da reisen til og fra jobb er relativt kort. Jeg lurer på om det er noen som har prøvd en chippa 2l e90 samt en chippa e60 2.5. E60 chippa drar rundt 215 hester og sirkus 500nm, mens en e90 vil dra omtrent 200/400. Vil det være vesentlig stor forskjell? Med tanke på at e60n er omtrent 200kg tyngre. Digger jo lyden på r6 da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe særlig å sammenligne 3 serie mot 5 serie. De er for ulike.

3 serie er lettere og oppleves som lettere, mer støy, og føles littegrann simplere.

Design trenger man ikke diskutere da det er subjektivt.

Men både 3 og 5 serien er kurante biler, med hver sine problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...