Acidrap

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

  1. Acidrap

    e60 525D Startproblemer

    Da regner jeg med du mener jordingskabelen i motorrom ved ac kompressoren?
  2. Acidrap

    e60 525D Startproblemer

    Nei den har jeg ikke sjekket enda. Skal ta en titt på det når jeg kommer hjem fra jobb. Takker så mye for tips
  3. Acidrap

    e60 525D Startproblemer

    Ja jeg har liv i instrumentpanelet og skjermen, men dette kutter etter tenningen har stått på litt. Som sagt så fikk jeg start på bilen etter bytte av batteri og negativpol kabel var byttet, men den døde etter ca 1-2 minutter uten startkabler. Etter tenningsforsøk kommer gearbox failure, abs failure, idrive failure osv ganske radig etterpå, slik som det gjorde før bilen "døde". Med nok strøm på batteriet går motoren rundt, men tenner ikke, eller tenner for så å dø like etterpå. Jeg har også byttet ECU på bilen i nyere tid, så regner med at DDE releet er ok (den sitter vel i ecu boksen om jeg husker riktig?) Gløderelee var byttet vinteren 2018. Jeg er ingen ekspert da dette kun er nummer to i rekka av eida bmw'er.
  4. Acidrap

    e60 525D Startproblemer

    Nei jeg har ikke fått målt spenning da jeg ikke har apparat til dette. Dessuten vil ikke motoren starte lengre, så det er nok vanskelig å sjekke spenning mens motoren går. Jeg har en følelse at startsperra har slått inn etter flere forsøk på å starte med kabler.
  5. Acidrap

    e60 525D Startproblemer

    Hei! jeg har nylig fått problemer med å få start på bilen. Jeg kan fortelle kort om hendelsesforløpet så langt. Det hele begynte med at bilen begynte å komme med ABS, gearbox, idrive failure osv. Bilen kjørte fint en stund helt til den plutselig stoppet og ville ikke starte igjen. Byttet da til et nytt batteri, da gikk bilen i noen dager etterpå før den stoppet igjen mens den stod på tomgang. I etterkant har jeg fått bilen diagnostisert, han mente da det var negativ polen til batteriet. Kjøpte nytt fra brennes (svimlende 3000kr komplett), slettet feilkoder og registrerte batteribytte, men bilen vil enda ikke starte. Fikk start på den en gang med startkabler, men den "drepte" seg selv igjen like etterpå, etter dette forsøket hjalp det ikke med startkabler heller. Regner jo da med at IBS sensoren er utelukket da den også er splitter ny. Etter litt søk på forumet og andre forum ser jeg at dette er et nokså normalt problem... Noen som har noen ideer eller innslag?
  6. Acidrap

    BMW E60 520i

    Sjekk drenering til ECU under høyre hjulbue, bak deksjel. Vann i ecu kan lage mye el-trøbbel. inkludert ccc problemer.
  7. Acidrap

    N47 register bytte for 2. gang???

    til sammenligning Jeg må jo si at det er jo noe av det samme lyden. I tilfelle høres disse verre ut. Det hadde ikke forundret meg, n47 er jo kjent for problemet.
  8. Acidrap

    N47 register bytte for 2. gang???

    Hva annet enn delle lyden baserer du diagnosen på? Min M57 lager en lignende lyd, men det er pga slitne remmer som har 200k/km nå. Jeg ville hvertfall gått gjennom alle andre muligheter før du "maler fanden på veggen".
  9. Acidrap

    Streker på turtallsmåler = motortemp?

    Jeg har også tenkt slik at strekene i turteller reflekterer driftstemp. På min e60 525d virker det slik hvertfall, da strekene går gradvis ned desto lengre (hardere) jeg kjører. Men de stopper på syvende sist ved omtrent fem streker som du sier. Må jo si at det var litt lite gjennomtenkt av bavaria's ingeniører å ikke inkludere en enkel måte å se temp på, spesielt da bmw er ganske kjent for kjølevannproblemer... Mitt råd er en enkel OBD tool med bluetooth funskjon slik at du kan lese av driftstemp og oljetemp fra mobilen.
  10. Jeg kjøpte relativt nylig en e60 04 mod, altså en 15 år gammel bil. Alt av servicer var fulgt, sist for 9k/km siden for svimlende 25k hos bmw verksted. Tok med bilen inn for en gjennomgang og et tilbud hos brennes. Da kom overaskelsen. 62k for diverse sliteredeler (19k for tannstag) inkludert foringer i bakstilling. Grunnen til at disse var så dyre fra brennes auto var fordi bmw ikke leverte løse foringer, men hele bærebrua. Bestilt alt av deler fra utlandet bortsett fra tannstaget. Da kom kassalappen på 4k. Som kjøper forventet jeg aldri at dette skulle gå på selgers regning, det er kjøpers ansvar å besiktige bilen på en forsvarlig måte. Tilbake til din tråd, så mener jeg at du ikke har noe ansvar i saken. Bare la de klage. Du kan anbefale de å gå til et annet ikke-autorisert bmw verksted.
  11. Hei! Jeg er på jakt etter noen som er dreven på å skru bmw i Østfold området. Jeg har en e60 525d 04 mod med litt diverse småplukk. Elektrisk sirkulasjonspumpe til klima, og et strammehjul eller Reim som trenger skift. Noen som kunne tenke seg å ta på seg et slikt oppdrag? Litt usikker på om dette er riktig sted på forumet for slikt. Men prøver meg her.
  12. Acidrap

    E60 04 motorlyd ved bruk av klima

    Det er helt riktig. Jeg har nylig vært hos brennes auto å fått det diagnostisert til den pumpa du refererer til. Den begynner vist å lage en slik lyd når den er i ferd med å "død".
  13. Acidrap

    E60 04 motorlyd ved bruk av klima

    Ja det er diesel! En 525d, det glemte jeg å nevne. Det er den sorte slangen under ca midt i bildet som lager ulyden. Skrur jeg av klima er lyden borte. Også verdt å nevne at lyden endrer tone eller slutter om jeg klemmer eller beveger litt på slangen.
  14. Acidrap

    E60 04 motorlyd ved bruk av klima

    Hei! Jeg har nylig oppdaget en lyd fra klimaanlegget og motorrom i bilen. Lyden kommer for det meste når bilen står stille. Fra innsiden høres det ut som en elektrisk motorlyd, mens var utsiden høres det ut som en tikkende lyd. Lyden kommer fra en slange. Legger ved bilde av den aktuelle slangen samt en video som demonstrerer lyden. Håper det er noen her som har opplevd det samme og har en løsning😎 received_3587724894574856.mp4
  15. Acidrap

    E60 felg innpress hjelp.

    hva er prisen på disse felgene ? , kunne tenkt meg de på min e60 også