Kumfufu Skrevet August 8, 2019 Share Skrevet August 8, 2019 Hei. Ny på forumet, beklager om jeg plasserer spørsmålet på feil plass. Ønsker tuning/ effektøkning av min 520d 2016 mod. Fikk mye reklame på face, og tilbud om hk økning fra 190 til 226, NM økning fra 400 til 480. Er det noen som har erfaring med tuning av denne motoren. Hva bør jeg passe på eller se opp for. Eller bør jeg avstå? Noen som kan anbefales i Bergens området? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet August 8, 2019 Share Skrevet August 8, 2019 (endret) 51 minutter siden, Kumfufu skrev: Hei. Ny på forumet, beklager om jeg plasserer spørsmålet på feil plass. Ønsker tuning/ effektøkning av min 520d 2016 mod. Fikk mye reklame på face, og tilbud om hk økning fra 190 til 226, NM økning fra 400 til 480. Er det noen som har erfaring med tuning av denne motoren. Hva bør jeg passe på eller se opp for. Eller bør jeg avstå? Noen som kan anbefales i Bergens området? Jeg fikk chipet en 520d i Trondhjem, hvor de åpnet styreenheten for å utføre tuningen..(jeg var ikke klar over det). Senere døde bilen helt, og ble sendt til BMW siden den var under garanti. BMW konstaterte at ledningsnettet var kortsluttet, og at dette var dekket av garantien. Når de etter å ha skiftet alt oppdaget at styreenheten hadde vært åpnet fikk jeg presentert en pen regning på 56000,- som måtte betales før jeg fikk bilen tilbake. Tipset her er altså å kun benytte tuning som ikke medfører åpning av styreenhet, samt å ha motor og drivverk forsikring Jeg kjøpte etter reperasjonen en ny styreenhet fra BMW performance og fikk ca 200hk som ble godkjent i vognkortet, og fortsatt gyldig garanti 👍 I Bergensområdet kan jeg anbefale Fredrik Turbofun som har Chipet mine andre biler hos uten problemer.👌 Endret August 8, 2019 av Daniel80 quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kumfufu Skrevet August 10, 2019 Forfatter Share Skrevet August 10, 2019 (endret) På 8.8.2019 den 19.33, Daniel80 skrev: Jeg fikk chipet en 520d i Trondhjem, hvor de åpnet styreenheten for å utføre tuningen..(jeg var ikke klar over det). Senere døde bilen helt, og ble sendt til BMW siden den var under garanti. BMW konstaterte at ledningsnettet var kortsluttet, og at dette var dekket av garantien. Når de etter å ha skiftet alt oppdaget at styreenheten hadde vært åpnet fikk jeg presentert en pen regning på 56000,- som måtte betales før jeg fikk bilen tilbake. Tipset her er altså å kun benytte tuning som ikke medfører åpning av styreenhet, samt å ha motor og drivverk forsikring Jeg kjøpte etter reperasjonen en ny styreenhet fra BMW performance og fikk ca 200hk som ble godkjent i vognkortet, og fortsatt gyldig garanti 👍 I Bergensområdet kan jeg anbefale Fredrik Turbofun som har Chipet mine andre biler hos uten problemer.👌 Takk for godt råd👍 Merket du mye til effektøkningen? Gikk du fra 160 eller 190hk? Vil du si det er bang for bucks? Endret August 10, 2019 av Kumfufu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet August 11, 2019 Share Skrevet August 11, 2019 7 timer siden, Kumfufu skrev: Takk for godt råd👍 Merket du mye til effektøkningen? Gikk du fra 160 eller 190hk? Vil du si det er bang for bucks? Chipen gav ca 220hk, mens BMW Performance motorstyringen gav ca 200Hk.. Begge deler var som å få en ny bil i forhold til den originale 164hesteren. Chipen var verdt pengene hvis du ser bortifra reperasjons kostnadene. BMW Performance styreenheten var dyr , og tror det er like greit å bare kjøpe en 525 istedefor.. (Sluttkostnaden ved ny motorstyring , montering, godkjenning osv havnet på rundt 20k) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kumfufu Skrevet August 11, 2019 Forfatter Share Skrevet August 11, 2019 1 time siden, Daniel80 skrev: Chipen gav ca 220hk, mens BMW Performance motorstyringen gav ca 200Hk.. Begge deler var som å få en ny bil i forhold til den originale 164hesteren. Chipen var verdt pengene hvis du ser bortifra reperasjons kostnadene. BMW Performance styreenheten var dyr , og tror det er like greit å bare kjøpe en 525 istedefor.. (Sluttkostnaden ved ny motorstyring , montering, godkjenning osv havnet på rundt BMW performance styreenheten tar meg fra 190 til 205 hk for 20k. Litt usikker på økningen i NM. Er redd jeg ikke vil merke så mye til denne endringen. Har utrolig lyst på litt mer effekt og vurdert tuning hvor de programmerer via kabel. Skal visst ikke kunne oppdages ved vanlig service ol. Må si det frister veldig! Tusen takk for raske og gode svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå