Gå til innhold

BMW E87 120D Gjekk tom for strøm


Haugee
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen gjekk tom for strøm og etter det så har det komt opp varsel lys for bilbelte, airbag og drivstoff målaren har tulla seg. 

Kan og meddela at begge abs ringane er gåen. Men dei har vel ikkje noke med detta å gjera rekne eg med..

Eg har prøvd å sletta varslane, men komme bare tebake.

Kan da vær dårlig batteri som gjere det? Bruker bilen daglig og har aldri problem med å starta den. 

Må ha den på vedlikeholdslading når eg er 2 veker vekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jekk eventuelt opp bilen, ta av det store plastdekselet under motoren. Der finner du minst én jordkabel, som sannsynligvis er i et stadie av forråtnelse, litt avhengig av hvor mye bilen er kjørt på saltede veier. Mange med 1-serie (og for så vidt 3er) som har fått trøbbel med dette, etter hvert som bilene har fått noen år på veien. Jeg hadde heller ikke trøbbel med å starte bilen. Batteriet var - forholdsvis - friskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 22.8.2019 den 1.28, And-reas skrev:

Og jekk eventuelt opp bilen, ta av det store plastdekselet under motoren. Der finner du minst én jordkabel, som sannsynligvis er i et stadie av forråtnelse, litt avhengig av hvor mye bilen er kjørt på saltede veier. Mange med 1-serie (og for så vidt 3er) som har fått trøbbel med dette, etter hvert som bilene har fått noen år på veien. Jeg hadde heller ikke trøbbel med å starte bilen. Batteriet var - forholdsvis - friskt. 

Alt forsvant etter eg skifta abs ringane bak. Kan ikkje skjønna koffor airbag, setebeltet og dieselmålaren blei bra etter da der..🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...