Gå til innhold

BMW X-drive - Trøbbel med fordelingsgir og løsninger.


Netlandet
 Share

Anbefalte innlegg

Da må jeg anta den ratioen også er der når actuator er utkoblet og gir feilkoder. Så jeg kjører pr.idag med 40/60. Ser ikke annen løsning enn å ta ut kassen, må være den og regulerings problemer.

Edit: Feil antagelse 😐 40/60 normal kjøring betyr jo at clutch i fordelingskasse er aktiv eller på. Og at actuator er aktivert. Når actuator er ute av funksjon vil ikke clutch slå inn, og da blir det RWD kun kraft på bakhjul.

Endret av Sverre_BMW525d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei igjen. Mye styr med denne transfer kassen min. Er byttet actuator/servo motor. Har kjørt diagnose på den og kalibrert og Resatt via ista. Fremdeles vibrasjoner og spesielt ved sving lav fart er d som bremsene henger på, må gi mer gass for å få framdrift.

Lurer på en ting, har nå tatt ut fuse 13 i hanskerommet. En 30 A sikring som går på actuatoren. Resultat 4x4 feilkode, men ingen ABS eller DSC feilkoder. Testkjørte og ser ut som antispinn og ABS virker som d skal. Har vel nå kun RWD. Og ingen rykking, napping eller noe som helst ved sving.

Er vel clutch i TC'en som er utslitt. Er noen som vet følgene av å kjøre RWD med fuse 13 utkoblet. Altså om det sier pang etter en stund ??

For å eliminere at det er problem med front diff ; Er vel planetdrift her, ikke noe clutch system. Med kun planetdrift ville jeg vel hørt stygge tannhjulslyder om det var noe galt med diff her ?

Endret av Sverre_BMW525d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke problemer har du med kassen ? Det leses her og der at vanlige symptomer på gåen transfer case er lugging i sving, ulyder og feilmeldinger. Min opplevelse var som om forhjulene bremset opp i sakte fart ved sving både høyre og venstre. Måtte gi ekstra gass for å bevege framover. Framhjulene låste seg liksom. Spant av og til på venstre bakhjul 🙄. Er clutch i TC'en, men skjønner enda ikke helt  hvordan d henger sammen. Er vel i sving ved ulik rulleomkrets på fremre diff som igjen påvirker clutch i TC'en som åpenbart har problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...