Gå til innhold

Tilsette Ad-Blue på en F11

Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Nå spør jeg sikker veldig dump, men men...

Nå har jeg fylt Ad-Blue på min F11 hos både Cirkel-K og Esso. Begge gangene fylte jeg fra automat med pistol.
Begge gangene var det nesten håpløst å fylle fordi pistolen kutter umiddelbart. Jeg måtte fylle sånn helt ultraforsiktig med ca. 1 spiseskje av gangen og da tar det litt tid å fylle 14 liter.

Men de på bensinstasjonene sier at de aldri har hørt om dette problemet, så da må det være jeg som gjør noe feil.

Det var snakk om noe magnet og at på noen biler kunne man låne en munnstykke med magnet. Dette ser ikke ut som passer på min.

Så hva er trikset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler magnet i adblue påfyllingsrøret på bilen din såvidt jeg har skjønt, de fleste større biler har dette ihvertfall. Dette er for å unngå at du fyller adblue på dieseltanken. det sitter en magnetventil i håndtaket og så en magnet i bilen som sørger for at denne åpner. Når du mangler magneten på bilen så åpner ikke denne fordi den tror at du fyller i dieseltanken. Derfor får du bare 1 dråpe om gangen. Du trer derfor en magnet inn på pistolen for å kompensere for magneten du mangler i bilen, dermed åpner magnetventilen i pistolen og du får fylt på normalt vis. 

Så du må enten kjøpe deg en magnet til å tre inn på pistolen eller kjøpe adblue på kanne på f.eks Biltema og fylle med trakt. 

pistola-erogazione-adblue-mod6723.jpg.86454eb1df9283a3294633735b554962.jpg

36-5001_xxl_1.thumb.jpg.668df24301e049376ecc3fb7c764fe97.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...