Raymond Skrevet Oktober 23, 2019 Share Skrevet Oktober 23, 2019 Har en 745d med 330hk 750nm orginalt.. denne er chippet til ish 400hk / 900nm per idag.. prøvd å finne ut om det er mulig å få kassa til å tåle mer en det den er ratet til.. som er 750nm.. litt slow i starten så vurderte hybrid turboer med kulelager for litt mindre lag.. M67D44 motor.. Men, har jo ikke lyst å sprenge kassa heller.. :) noen som vet eller lest om noen som har gjort noe med disse? Fant en i australia som lagde kit til 6hp26 kassa men, de måtte sjekke opp ang. denne kassa.. Samt om noen har peiling på en LSD diff som kunne passet på denne... er visst spesiell diff på denne modellen.. skrevet litt med quilfe men, for at de skal kunne hjelpe må jeg demontere hele diffen å måle størrelse og plass på alt inni.. Mvh Ray Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 23, 2019 Share Skrevet Oktober 23, 2019 Det er vel i utgangspunktet en solid kasse så jeg tipper den lever greit med 900nm, uansett så kan helt sikkert et automatkasse verksted tilby en forsterkning. Jeg har selv fått bygget forsterket kasse hos Automatgearservice i Bergen så jeg ville hørt med de, eventuelt Rats i Østfold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Oktober 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2019 ja, har hørt mange si akkurat det dog om jeg hiver på hybrid turboer så mistenker jeg at effekten kan øke endel.. å da følger som regel nm etter.. toppeffekt er igrunn bra som den er men, kunne tenkt meg litt kjappere reaksjon.. Får ta en samtale med Rats.. de er vell nærmest meg takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 24, 2019 Share Skrevet Oktober 24, 2019 Når du først er igang ville jeg sjekket med xhp flashtool om de har noe software å tilby. De har en interessant blog hvor de skriver endel om 6HP og 8HP. Begge har en intern momentgegrensning, 6hp har en lavest tillatt moment på 5.gir, 8HP har på 3. og 6.gir. De justerer disse slik at det blir mindre sluring, raskere girskift og mer linjetrykk i kassen. Noen tunere manipulerer disse tabellene slik at girkasse får beskjed om at faktisk moment er lavere enn det er, da er ikke girkasse forberedt på det som kommer og det blir enda mer sluring og varmgang. Slik jeg ser det så må software i girkasse justeres for å få all effekt av ei tuning ut til hjula https://www.xhpflashtool.com/blog/line_pressure_vs_engine_torque/ ahj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 24, 2019 Share Skrevet Oktober 24, 2019 Her har automatgearservice i Bergen forsterket en 6hp28 kasse for 1000hk og anslagsvis 1200nm så det finnes garantert muligheter for din kasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Oktober 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2019 cool, takker sendt de mail nå og lastet ned app Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Oktober 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2019 Fikk litt div priser på forsterkning av kassa nå ja.. 1000nm - 60k+ 1100nm - 100k+ 1200nm+ - 160k+ detta var fra firma i bergen... Trur jeg tester den xHP flash først.. ifølge de har de flere som bruker 6hp26 kassa med rundt 1000nm velykket.. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Oktober 24, 2019 Share Skrevet Oktober 24, 2019 Ja det tror jeg på, det er jo en solid kasse i utgangspunktet med 750nm som offisiell handling og de store ZF kassene er kjent for å ha endel margin. Med mer linjetrykk og raskere girskift etc så går nok det bra, du får gi girkassen et skikkelig oljeskift og filter og unngå rivstarter og piruetter så lever den nok lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Skrevet Oktober 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2019 Den ble flushet for et par år sia men, har planlagt oljebytte til sommern.. å da ser man tilstanden på den gamle.. blir jo 90% rolig kjøring.. å et å annet tulltak dog savner jeg en mekanisk lsd.. men, sparer vell litt i gummi uten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå