Gå til innhold

Dekk og felg dimensjon ved vising hos SVV


EAustevoll
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Som tittel sier:

Har noen klart og få godkjent 9x19 et 20, foran på e61?

Det er snakk om Style 95 felger.

Jeg skal på visning med senkesett, og mine original dimensjoner er det selvfølgelig sommerdekk på 😅

Tenker det er liten vits og møte med feil dimensjon,(selvom alt er innenfor klaring etc) om man treffer på en kontrollør som har den "rette" dagen. 

Har funnet tuv papirer til dimensjonen bak, som er 10x19, men ikke til foran.

Endret av EAustevoll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjører en liten oppfølgning her.

Vil SVV henge seg opp i bruk av style 95 felger (9x19 et 24 og 10x19 et 24) ved visning?

Nå har jeg kontrollert STRO-Normen, og der er det samsvar med dekk og felgbredde, rulleomkrets er innafor tillatte rammer, innpress er innafor tillat avvik. Det eneste jeg kan se at skal være et problem er ulik bredde foran og bak, som E61 ikke er levert med.

 

 

Jeg tenker egentlig ikke på om de vil godkjenne dimensjonen for innførsel i vognkort( dette regner jeg med som bortkastet forsøk), men om de godtar dimensjonen siden den ikke går utover tillatt avvik hva gjelder dekk og felg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil nokk ikke det da "Staggered" wheel setup er en ekstra option hos bmw... Satans veivesen sine nettsider vil kun henvise til De minste felgene du kan ha på bilen. Ala ikke nødvedigvis de felgene bilen rullet ut av frabrikken med. Mener min far sin E61 har Staggered setup. 

jeg møtte på en sånn kontroll pikk som hadde en dårlig dag. så han valgte jo å klage og lage styr utav det. Men BMW sier selv Staggered setup er ekstra options noe min bil har. Men som de fleste biler ikke skal ha problem med 

Her kan du se hvordan dem lister hjul specs for min bil. Men den ble levert fra fabrikk med 225/45 17 og 255/40 17.. 

aaa.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sklei rett igjennom med uorginale GS-felger av typen "staggered", da jeg var inne for å godkjenne senkesett. De samsvarte ikke med vognkortet, og hadde heller ingen papirer på de, utover dataene fra nettbutikken. Hjulene ble ikke kommentert i det hele tatt, og vi hadde en hyggelig tone hele veien. Det kan nok potensielt skape trøbbel om du er utenfor på sporvidde og omkrets, kontrolløren har en dårlig dag, samt om du er i det aggressive hjørnet selv, men da tror jeg du skal være uheldig. Min erfaring er at SVV er veldig pragmatiske om man er åpen, vennlig, og bilen fremstår generelt ryddig.

 

Style 95 er 7-seriehjul (E65), og burde ikke skape problemer på en E61. 

 

Se forøvrig i dørkarmen. Jeg er rimelig sikker på at der er "staggered" hjul listet opp. Om ikke i rett størrelse, så viser det i hvertfall at bilen er designet for denne typen oppsett fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...