E91 touring Skrevet November 5, 2019 Share Skrevet November 5, 2019 Har en BMW e91 Touring fra 2009. Manuell M sport. Har merket de siste mnd at bilen rister/humper når jeg kjører i rundt 40 km/t. Det samme skjer i høyere hastighet på E18 når jeg slipper gassen. Noen som har opplevd det samme eller noen som har noen tips om hva det kan være? Skjer med både sommer og vinterhjul der vinterhjul ble kjøpt nye og balansert i fjord vinter. Bilen mister også kraft når jeg skal akselerere i 3 gir og oppover. Kraften reduseres fra 2500 rpm og kommer tilbake igjen på rundt 3500 rpm. Det er gjort data-tuning på den, der han som utførte jobben brukte lang tid og byttet både innkoblings-ledninger og PC. Kan det være at tuninga er dårlig og «kobler» ut, eller kan det være turboen som forårsaker dette? Setter pris på alle tips 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 6, 2019 Share Skrevet November 6, 2019 (endret) Min gamle MB W202 ristet no innmari da en coil var gåen og hadde naturlig nok lik effekttap og ellers etter husken lik scenario som din. Jeg vet jo ikke om du har diesel eller bensin, som er vesentlig i dette eksemplet. Jeg har også vært borti effekttap lik det du beskriver ved falskluft fra innsugsbelg på en E36, men motordelene er vel bedret siden den gang? @TRF er ekspert på tuning, men lang tid og bytte av ledninger tror jeg kanskje ikke sier han så mye, men kanskje han vet om en typisk feil tunere gjør som kan forårsake dette, uten at jeg har peiling. Endret November 6, 2019 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå