Gå til innhold

Vannlekkasje e60


Ray766
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har da fått vannlekkasje i bilen. Vått på gulvet i baksetet, værst på høyre side. Var også to dammer under baksetet. Vått langs stolpen opp på høyre siden (med airbag) så dette må jo komme ifra takluka.

Har prøvd å bytte pakning i døra, uten at det hjalp. 

Hvordan er det å komme til dreneringen som ligger der oppe? Ned med taktrekket da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett drenerings slange fra takluke ja. Slangen ligger over vinduet med airbag, du ser det når du begynner å demontere. Har selv hatt det samme. Trenger bare å ta av dekselet her og bøye ned litt av taker så ser en slangen. Blås den ren med trykkluft og vaske den i varmt vann. 1955803832_bilde(7).thumb.JPG.7d9a3e5b49f45269a294948c198a70dc.JPG>
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Reef89 skrev:

Tett drenerings slange fra takluke ja. Slangen ligger over vinduet med airbag, du ser det når du begynner å demontere. Har selv hatt det samme. Trenger bare å ta av dekselet her og bøye ned litt av taker så ser en slangen. Blås den ren med trykkluft og vaske den i varmt vann. 1955803832_bilde(7).thumb.JPG.7d9a3e5b49f45269a294948c198a70dc.JPG>
 

Takk, skal prøve det! Dro du løs hele slangen og blåste den/vasket den da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det så vått at det er dam der liksom, så legger du aviser eller mye tørkerull der, de vil jo suge godt opp. Etter litt så lot jeg det bare tørke av seg selv, om mulig ha vinduer litt på gløtt så det får puste inni der.

Beste er jo avfuktermaskin om man har tilgang på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Reef89 skrev:

Hvis det så vått at det er dam der liksom, så legger du aviser eller mye tørkerull der, de vil jo suge godt opp. Etter litt så lot jeg det bare tørke av seg selv, om mulig ha vinduer litt på gløtt så det får puste inni der.

Beste er jo avfuktermaskin om man har tilgang på det.

Takk for hjelpa👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller beste er å få ut setene, noen av listene, og løfte opp gulvtrekket, slik at du får inn noen vifter.. Det holder på myyye vann,det gulvteppet. Det kan kjennes ut som om gulvet er tørt på oversiden, men så er det fullt av vann på undersiden (skumgummi-siden) 

Hadde hva jeg trodde var en "liten" vannlekkasje inn i en Z3 roadster jeg hadde. Det var mange liter vann som hadde trukket inn i gulvteppet..

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, And-reas skrev:

Det aller beste er å få ut setene, noen av listene, og løfte opp gulvtrekket, slik at du får inn noen vifter.. Det holder på myyye vann,det gulvteppet. Det kan kjennes ut som om gulvet er tørt på oversiden, men så er det fullt av vann på undersiden (skumgummi-siden) 

Hadde hva jeg trodde var en "liten" vannlekkasje inn i en Z3 roadster jeg hadde. Det var mange liter vann som hadde trukket inn i gulvteppet..

Jepp, skal ta ut setene også 👌 kostbar affære ble det og, hadde selvfølgelig tatt livet av noen styreenheter også dette vannet..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kjapt spørsmål. Helte vann i dem 2 fremste hullene i takluka, der kom vannet som det skulle ut under bilen. Er det to hull lenger bak i takluka og som går til dem to bakerste slangene, en på hver side? Klarer ikke se dem. Og skal vannet komme ut i hjulbuen bak dekselet isåfall?

26F6F278-4ED7-43BD-9186-507106B8F9D2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...