Gå til innhold

Gateslicks erfaringer.


jon///M
 Share

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av gatslicks til compacten, men jeg lurer på hvilke erfaringer og anbefalinger dere har ang gateslicks.

Har selv hatt Toyo R888 på en e30 318is tidligere og var meget fornøyd med det, men ser at flere anbefaler ikke di ved autoslalom.. litt usikker på hvor mye jeg før kjørt på bane til sessongen men satser ivertfall på et par trackday treff i første omgang, og kommer jeg over autoslalom i nærheten så hadde det vært morro og prøve, sitter også med en tanke om og få til en tur til ringen. Men hva anbefaler folk til en forholdsvis god allrounder dekk? Har sett litt på nankang ns2r? Da det ser ut som mye dekk for pengene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt opp noen sett med Federal 595-RS-R på kjøring til-på- hjem fra Ringen,200mil hver vei, de var ikke topp på noen av delene men gjorde jobben. De to siste sesongene har jeg brukt Yokohama Advan Neova AD-08R uten å merke så stor forskjell fra Federalene til halve prisen. Begge gir middels grep til varmen tar de, regn liker de ikke så godt.

Til sommeren vil jeg prøve de nye Nankang AR-1 som har fått svært mye skryt. De brukes bla.på taxiene og leiebilene til Apex Nürburg , på biler fra 150 til 700+ hk.  De er ikke noen allrounder dekk om du tenker på å kjøre med de til banen, svært lite mønster på de.

En oppsummering av trackdays dekk  track-day-tyres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...