Gå til innhold

MASK/CCC LVDS


Anbefalte innlegg

Heisann bimmers..

 

Nå har jeg startet Idrive retrofit planen min. Leter kun etter dashbord nå før jeg starter montering.


Problemstilling Nr1....  Jeg har hatt ett Mask2 system liggendes her hjemme i 2 måneder bare for å ha en base å bygge opp fra. (fikk det av en kompis)  Den hadde liten skjerm og gamleste Nav versjonen...  Så idag fikk jeg CCC, HD CID og Haptic feedback kontroll..  Jeg koblet opp alt utforbi bilen for å teste (Bruker ett custom kabelnett jeg bygde for å starte Idrive enheter utforbi bilen) 

Den starter opp og nav dvden spinner opp. Så for å skur den på trykker jeg på volum knappen  (må trykke på den for att ccc skrur seg på utforbi bilen) Men Svart Skjerm... null liv...

Så bare for å sjekke koblet jeg opp den store skjermen og kontrollen til MASK systemet jeg hadde. Da funker skjermen (den viser liten mask meny på venstre side, men skjermen skrur seg på som er bra)  Dette er med MASK LVDS kabelen som jeg har forstått skal være likt koblet som CCC LVDS kabelen. De har bare litt andre notches.. Eller tar jeg feil her? 

 

For det er null liv i skjermen og ingen haptic feedback i kontrollen når jeg starter det koblet till CCC systemet..  Jeg hører CCC sytemet lese av og jobbe med DVDen, samt att den eject knappene funker. så ut fra det jeg har lest sies det att den skal være i orden hvis den gjør dette...

Noen med erfaring i LVDS/CCC systemer som kan komme med ett råd.

 

Har ikke koblet CCC opp til bilen for og diagnosere den men tenker å få det til i morgen da jeg har bygd om kabelnettet i bilen og lagt klart til Idrive oppgradering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste seg å være Gamle kondensatorer på PSU, 2 stk 0204 SMD dioder som hadde tatt kvelden. Hadde alt av reparasjons deler og utstyr liggendes så nå er det liv i den igjen.. 

Oppdaterte til siste update og la inn nytt kart. 

Da starter jakten på nytt Dashbord så jeg kan få montert alt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...