kkro Skrevet November 20, 2019 Share Skrevet November 20, 2019 Hei Jeg jobber på en M30B32 motor. Den har enkelt registerkjede, mens en annen M30 motor jeg har bruker dobbelt(Duplex) kjede. Er det noen som kjenner til dette? Hvilke motorer har enkelt og dobbelt kjede? Er dobbelt kjede best? Bør man bytte til dobbelt? Har det vært noen modifikasjon/oppgradering der den ene typen byttes til den andre? Kan man bytte fra enkelt til dobbelt? Hvordan er kjededrevet på veivakselen festet? Håper på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet November 20, 2019 Share Skrevet November 20, 2019 Alle M30 motorene fikk enkeltkjede på slutten av 70 tallet. 78-79 engang men jeg husker ikke eksakt tidspunkt. Du kan sikkert bytte til dobbeltkjede hvis du vil men jeg ser ikke poenget med det. De kjørte tross alt hele 80 tallet med enkelt kjede og jeg har aldri hørt noe om at de ryker. Jeg byttet mitt enkeltkjede når den hadde passert 400 000. Den gikk litt stillere men jeg så ikke mye slitasje på kjedet da. Drevet på veivakselen er presset på og må varmes opp for og monteres. Jeg kjøpte også nytt drev da jeg byttet kjede men kunne ikke se noe slitasje på det som satt der så da brydde jeg meg ikke noe om og bytte det. Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå