kalinkamaen Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Heisan, kjapt spørsmål, hvordan fngerer koblingen jeg har vedlagt her. Skal jeg klemme den sammen får få koblingen av? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Mener at du skal skyve den klatringen vekk fra slangen, så løsner den. Det skal vel egentlig brukes en spesiell tang for dette, men det går greit uten. Tror det minner om bensinslange tilkoblinger fra motorrommet. Men har du sett på newtis.info Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalinkamaen Posted November 21, 2019 Author Share Posted November 21, 2019 Takk for svar Otis. Jeg måtte desverre gi opp å få av disse to slangene. Den plast biten fikk jeg av. men under der lå det 4 metal lipper som låser seg automatisk når du skuer på koblingen. Under diss metal lippene, lå det så mye dritt at jeg ikke klarte å bøye dem. Jeg endte opp med å skru av lokket til thermostaten på kjøleren istedenfor, der spratt det ut en fjær. Sammen lignet spensten på den nye fjære jeg hadde i min nye kjøler, og merket stor forskjell. Monterte så inn ny fjær inn i gammel kjøler. Funket utmerket. Nå ligger jeg endelig oppe i 90 grader. Hvis jeg skal montere ny kjøler i fremtiden, så tror jeg det blir nye slanger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Bra du fikk det til da! På min m57 så var enheten forseglet og umulig å åpne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalinkamaen Posted November 21, 2019 Author Share Posted November 21, 2019 1 time siden, Otis skrev: Bra du fikk det til da! På min m57 så var enheten forseglet og umulig å åpne. Merkelig. Her har du alt i biter, eneste som mangler er 2 stk koppper som skal være over og under fjæra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted November 21, 2019 Share Posted November 21, 2019 Ja, det er jo enkel mekanikk så.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts