MariusE34tds Skrevet Desember 11, 2019 Share Skrevet Desember 11, 2019 Hei kjøpte en 116i 2013mod i helgen og har fått motorlampa allerede. feilkode 12b701 lambdasensor oppvarming etter katalysator intern motstand for høy. Noen som har verdt borti dette før? Vurderer og bare prøve og bytte den men lurte på om kunne være noe annet f.eks ecu feil takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Desember 11, 2019 Share Skrevet Desember 11, 2019 Ja, like greit å bare bytte den. Lamdasensorene har ett varme element inni seg for å komme opp i temperatur raskt ved kaldstart. Ikke uvanlig at denne ryker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Desember 12, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2019 Det er jeg klar over men det jeg ville frem til var om det har vært noen tilfeller der det er f.eks styreenhet feil eller ledningsnett. Vet det er flere her som er mekanikere hos BMW derfor jeg lurte i og med at gamle eier skal betale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Desember 18, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2019 Har nå byttet lambdasonden men feilen kommer tilbake etter 2dager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Desember 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2019 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet Desember 21, 2019 Share Skrevet Desember 21, 2019 Heisan, klarer ikke å finne den koden din på google. Er det en kode for varme-elementet? Hvis ikke har jeg fått kode på lambda, nå luftmengdemåleren er ute av spec eller gåen. Kan god være andre sensorer også som har med luft/drivstoff blanding gjøre. Men vist der er varme-elementet så kan du se vekk i fra dette. Byttet du til orginal O2 sensor eller billig kopi/etc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Desember 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2019 Er varmeelementet det ligger feilkode på ikke blandingsforhold. Byttet til ny Bosch sensor målt motstand i varmeelement på både ny og gammel. 7ohm på den gamle og 6,3ohm på den nye byttet tilfelle det var noe på den gamle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomz Skrevet April 4, 2021 Share Skrevet April 4, 2021 Sliter med samme problem nå. Hva var feilen på din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå