Gå til innhold

bmw e30 takluke vaier


Joakim Urke
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har pleid og spraye med noe tilsvarende dette her. https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/beskyttende-tetningsmidler/vaselinspray-2000037846 Bare og åpne luken og spraye alt som du ser at rører seg.

Du får kjøpt alt av smådeler til takluken så en ny sveiv bør være enkelt og skaffe.

Alle hjulboltene til BMW er like opp til ca. 2005 så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Jeg har pleid og spraye med noe tilsvarende dette her. https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/beskyttende-tetningsmidler/vaselinspray-2000037846 Bare og åpne luken og spraye alt som du ser at rører seg.

Du får kjøpt alt av smådeler til takluken så en ny sveiv bør være enkelt og skaffe.

Alle hjulboltene til BMW er like opp til ca. 2005 så vidt jeg husker.

Ok😁. Men skal vaierane ver i bevegelse menst du smøre? Meina på å ha lest at vaier kan hoppe av då?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk så vanskelig. Hvis du ser hvordan det er laget så kan jeg ikke se hvordan de skal kunne hoppe av. Jeg tror jeg har smurt mine en gang de siste ti årene, det er solide saker. Finn sporene som vaierne går i også sprayer du bare der. Etterpå så bare sveiver du luken litt fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rune-K skrev:

Ikke tenk så vanskelig. Hvis du ser hvordan det er laget så kan jeg ikke se hvordan de skal kunne hoppe av. Jeg tror jeg har smurt mine en gang de siste ti årene, det er solide saker. Finn sporene som vaierne går i også sprayer du bare der. Etterpå så bare sveiver du luken litt fram og tilbake.

ok. har ikke åpnet opp å sett enda. prøver å bruke luka minst mulig. Har bare erfaring fra min gamle e34 touring, der kunne de lett hoppe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...